avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Beneficiez de indemnizatie maternala ???
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Beneficiez de indemnizatie maternala ???

Sunt studenta in anul 3 la zi la o facultate de stat.Am nascut pe 13 decembrie 2008, am lucrat doar 6 luni din care 4 am fost in medical cu risc maternal. ? AM fost la D.M.S.S.F Iasi si mi s-au spus ca nu au sosit inca normele metodologice de aplicare a legii 240 din 10 iunie 2009. Vreau sa stiu daca mai pot primi indemnizatie pentru mamele studente ?? copilul meu are acum 9 luni si jumate.
Cel mai recent răspuns: Rodica Ciobanu , Avocat 08:02, 27 Octombrie 2009
Conform OUG nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, incepând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit prevazute de Codul Fiscal, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.
Ordonanta amintita a fost completata prin Legea nr. 240/2009, care prevede ca cele 12 luni se constituie si din perioada in care persoana care solicita indemnizatia urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, frecventate fără întrerupere, exceptie de la această obligaţie facand persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.
Deci nu aveati obligatia de a fi muncit inainte de nasterea copilului, ci doar de a fi frecventat cursurile fara intrerupere, caz in care aveti dreptul la indemnizatie.
Buna ziua,
Sunt angajata din 18.02.2009 cu c.i.m, si vreau sa stiu daca pot beneficia de indemnizatia lunara pt cresterea copilului in cazul in care doresc sa raman insarcinata.