Buna ziua! Va rog sa imi spuneți dacă beneficiez de indemnizație creștere copil: sunt studenta la babes, am terminat anul I, in octombrie incep anul II,urmeaza sa nasc in septembrie, mentionez ca inainte de anul I nu am avut activitate in munca in România .timp de 4 ani inainte de a incepe facultatea am lucrat in strainatate fara forme legale. In aceste condiții exista posibilitatea de a ma incadra la indemnizatie creștere copil? Va mulțumesc anticipat! Imi cer scuze ca nu am menționat, da urmez cursuri la zi si am beneficiat si de bursa in anul I
Dată post: Marti, 15 August 2017, 09:32
Subiect: Indemnizație creștere copil
Da, urmez cursurile la zi ale universitatii Babes Bolyai.
======
OUG 111/2010
art.2
(1) Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului, au realizat timp de cel puţin 12 luni venituri din salarii şi asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, precum şi de o indemnizaţie lunară.
......
(5) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
.... m) frecventează, fără întrerupere,cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului "A doua şansă", sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale;
...