avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cum pot beneficia de indemnizatia crestere copil ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cum pot beneficia de indemnizatia crestere copil pentru mame studente?

Buna ziua. Sunt studenta in anul 3 la o facultate de stat, la buget si sunt insarcinata. Urmeaza sa nasc in luna decembrie. in aceste conditii pot beneficia de indemnizatia crestere copil pentru mame studente sau trebuie sa fiu inscrisa la master pentru a beneficia?
Si daca ma inscriu la master am continuitate sau cum se considera lunile pana la inceperea anului universitar?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:20, 26 Mai 2020
Si eu vreau sa aflu!
Ultima modificare: Luni, 25 Mai 2020
AlexeAndreeaNicoleta, utilizator
OUG 111/2010
art.2
(1) Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, precum și de o indemnizație lunară.
....

(5) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral și din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
.......