Sunt consilier juridic la o soc.com., cu CIM pe durata nedeterminata, program normal de 8 ore/zi. Consider ca activitatea pe care o prestez nu necesita ca eu sa stau de la 7 dimineata 8 ore la sediul societatii, pot sa rezolv obligatiile mele legate de serviciu intr-un program mai flexibil, de exemplu daca lucrez acasa. Seful meu ar intelege acest lucru, dar exista un " subsef", care face comentarii ori de cate ori se intampla sa lipsesc o jumatate de ora de la firma. Din aceasta cauza as dori sa modificam contractul meu de munca in asa fel, incat munca mea sa se incadreze in domeniul "munca la domiciliu".
Cunosc prevederile Codului muncii referitoare la munca la domiciliu, insa nu cunosc practica in acest sens. Contract de munca cu timp partial nu doresc, deoarece este important ca sa acumulez vechime in functia de consilier juridic cat mai repede, contractul cu timp partial reducand aceasta vechime.
Intrebarea ar fi: exista vreo norma specifica in legatura cu munca la domiciliu? /sau daca seful este de acord , atunci printr-un act aditional putem modifica CIM in acest sens.
In Codul muncii nu este prevazuta ca numai acei angajati pot lucra la domiciliu, care au probleme de sanatate sau vreun handicap.
Va multumesc pentru orice sfat in acest sens.
Timea
Un act aditional,in sensul modificarii CIM in asa fel incat CONSILIERUL JURIDIC sa/si presteze activitatea la domiciliu,este de neimaginat si contravine normelor de drept ce reglementeaza atat raporturul de munca cat si statutul juristului. Din punct de vedere juridic,consierul este CREIERUL societatii.In orice moment trebuie sa fie la dispozitia conducerii pt.lamurirea problemelor juridice.Simplul fapt ca programul este lejer si flexibil nu indreptateste pe nimeni sa stea acasa sau sa/si desfasoare activitatea acasa.