avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Unde si cum se poate rezolva situația unei mașini ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Unde si cum se poate rezolva situația unei mașini vândute fără finalizarea procedurii?

Va salut cu deosebit respect , va rog sa ma ajutati in rezolvarea unei situații create in urma abuzului de încredere cu buna știință si direct intenționată a celui căruia i am vandut o mașină si cu care urma sa perfectez actele conform Art 17 alin 2 din OUG 195/2002 si acelorlalte legi ce ne conduc si guvernează atat pe mine cat si pe dumneavoastră ca institutie dar si pe utilizatorul mașini din acest moment, către ce departament -secție - serviciu trebuie sa ma adresez pentru aducerea contravenientului cumpărător in vederea transferului si scrierii in acte a utilizatorului mașinii din acest moment , menționeaz ca mașina a fost data spre utilizare in talon nefiind trecuta persoana către care a fost înstrăinata in vederea vanzarii - cumpărării si perfectării actelor conform legislației dar acesta este de negasit pentru mine(am un contract semnat de cumpărător si copie C. I.) , intelegand din textul Codului Rutier in vigoare ca si eu sunt culpabil/contravenient dar si ca Politia Rutiera prin Atribuțiile ce i revin poate retine actele si plăcutele de înmatriculare pina la rezolvarea transcrieri legale a dreptului de proprietate si utilizare a masinii in litigiu????? , Va mulțumesc anticipat.
Ultima modificare: Duminică, 27 August 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Gheorghe Florin , Consilier juridic 23:36, 29 August 2017
O data ce aveti contractul de vanzare cumparare puteti face radierea din evidentele fiscale si apoi puteti informa si politia asupra noului proprietar al autoturismului vandut.

Acte necesare pentru vizarea pentru instrainare/schimbarea proprietarului a fisei de inmatriculare si pentru scoaterea din evidentele fiscale a unui autovehicul
In cazul instrainarii/schimbarii proprietarului unui autovehicul, fostul proprietar (vanzatorul) va trebui sa obtina de la organul fiscal si sa dea cumparatorului fisa de inmatriculare vizata pentru instrainare si Certificatul fiscal prin care se atesta faptul ca are achitat impozitul aferent, pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a realizat instrainarea. In momentul eliberarii acestor acte de catre cei de la administratia fiscala se face si scoaterea din evidente a mijlocului de transport.
Pentru aceasta fostul proprietar va trebui sa prezinte urmatoarele documente:
1. Cerere (declaratie) pentru scoaterea din evidentele fiscale a mijlocului de transport si in unele cazuri si Cerere pentru vizarea fisei de inmatriculare.
2. Fisa de inmatriculare (original si fotocopie) completata astfel :
In caseta A cu date masinii identic ca si caseta A din Cartea de Identitate a Vehiculului
In caseta B cu datele cumparatorului
In caseta D cu datele vanzatorului
3. Actul de instrainare (original si copie) care poate fi : factura, contract de vanzare-cumparare, act de donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, certificat de mostenitor
4. Cartea de Identitate a Vehiculului-copie si original
5. Actul de identitate al solicitantului, astfel:
Persoane fizice : Buletin/Cartea de Identitate : în original şi în copie.
Persoane fizice autorizate : Buletin/ Cartea de Identitate in original si copie, Certificatul de Inregistrare Fiscala in copie
Persoane juridice : Certificatului de Inregistrare al societatii: in copie
6. Pentru persoanele juridice : Delegatie din partea societatii si originalul si copia actului de identitate al delegatului.
7. Pentru persoanele fizice : Procură autentificata la notar, daca se prezinta alta persoana in locul proprietarului. In aceasta situatie imputernicitul va trebui sa aibe la el actul sau de identitate in copie si original.
Acte necesare pentru obtinerea Certificatului fiscal in caz de vanzare/schimbare proprietar
Cerere tip pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala
Act de identitate al solicitantului (ca mai sus)
Timbru fiscal de 4 lei;
Pentru persoanele juridice : Delegatie din partea societatii si originalul copia actului de identitate al delegatului.
Pentru persoanele fizice : Procură autentificata la notar, daca se prezinta alta persoana in locul proprietarului. In aceasta situatie imputernicitul va trebui sa aibe la el actul sau de identitate in copie si original.
Nota
In cazul certificatelor de atestare fiscala solicitatate in vederea instrainarii dreptului de proprietate asupra bunurilor mobile sau imobile, contribuabilii trebuie sa achite toate obligatiile fiscale locale datorate bugetului local , inclusiv pentru luna in care se efectueaza transferul dreptului de proprietate (cu exceptia obligatiilor fiscale in litigiu).
Dupa prezentarea documentelor de mai sus, organul fiscal face urmatoarele operatiuni :
Stampileaza fisa de inmatriculare in caseta E si o returneaza Vanzatorului
Elibereaza Certificatul fiscal si il da Vanzatorului
In unele cazuri redacteaza procesul verbal de scoatere din evidenta si il da Vanzatorului
Pe langa fisa de inmatriculare si Certificatul fiscal, vanzatorul va trebui sa dea cumparatorului Carte de Identitate a Vehiculului si Certficatul de Inmatriculare. Nu se mai face radierea la Politie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radiere auto Fiesta Fiesta Am înstrăinat de ceva ani un autoturism cu probleme tehnice care necesita reparații și care a ajuns intr-un service, cumpărătorul dorind a face ... (vezi toată discuția)
Radiere auto STANCIU FLORIAN STANCIU FLORIAN In urma cu 4ani am vindut o masina marca Dacia fara nici un act ,urmand sa facem actele la inceputul anului viitor ,masina avind toate taxele la zi.Se poate ... (vezi toată discuția)
Cumparare auto de la persoana fizica catre juridica biti biti Buna ziua , Sunt SC care doresc sa cumpar un autoturism de la o persoana fizica . Care sunt actele necesare pt efectuarea tranzactiei ? E obligatorie ... (vezi toată discuția)