sunt ioana, lucrez la serviciul resurse umane intr-o institutie de invatamint superior si va cer ajutorul in rezolvarea unei situatii aparute in activitatea mea.
in luna aprilie a.c. am depus la CJP un dosar de pensie pt limita de virsta (la solicitarea angajatului). cu citeva zile inainte sa primesc comunicarea de la CJP angajatul a solicitat raminerea in activitate pina la data de 31.12.2009. m-am informat la CJP de situatia dosarului (pentru al retrage) dar am fost informata ca era deja emisa decizie, iar pe 11 iunie a.c. am primit comunicare de la CJP privind emiterea deciziei pt linita de virsta.
conf art. 56 lit. d din CM "Contractul individual de muncă încetează de drept la data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă", postul devenind astfel vacant si in acelasi timp blocat conf.art. 22 (1) din Ordonanta de urgenta nr. 34/14.04.2009 (Începand cu data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante …).
Intrucit conducerea unitatii a fost de accord, cu raminerea in activitate a salariatului pina la data de 31.12.2009, dar cu respectarea legislatiei in vigoare.
Avind in vedere art. 56 lit. d din CM si faptul ca unitatea nu putea intervene in nici un fel asupra deciziei de pensie emisa de CJP salariatului, am informat salariatul ca singura posibilitate existenta in acest moment pt a ramine in activitate este sa solicite CJP anularea deciziei de pensie (continuindu activitatea ca si cum nu ar fi avut niciodata depus dosar de pensie). Salariatul a fost deacord cu aceasta, solicitand anularea deciziei de pensie printr-o cerere depusa la CJP pe 15 iunie a.c., continuind activitatea dupa programul normal de lucru.
CJP urma sa emita si sa comunice salariatului decizie de aulare a dreptului de pensie stabilit prin decizia initiala iar salariatul ar fi trebuit sa ma informeze la primirea deciziei de anulare. Acest lucru nu s-a intimplat, salariatul spunindu-mi ca nu a primit decizia de anulare de la CJP, nici nu avea cum sa mai primeasca acea decizie de anulare pt ca printr-o alta cerere depusa la CJP pe 23 iulie a.c. a solicitat retragerea cererii de anulare si acordarea drepturilor de pensie stabilite in decizia initiala.
Am tinut un salariat in activitate, timp de 3 luni, dupa data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă.
Cit de mult am gresit?
Cum incetez acum contractul acestui salariat?
1. Un pensionar pentru limita de varsta are voie sa aiba si un CIM. Asa ca nu ati facut nici o greseala.
2. Daca conducerea nu vrea sa-l mai tina ii puteti oricand inceta CIM cu art.56j din Codul muncii cu data cu care doreste conducerea unitatii.
O decizie de pensie nu poate fi anulata, nu exista prevedere legala in acest sens. Angajatul dvs. putea doar sa solicite suspendarea platii drepturilor de pensie. La calitatea de pensionar nu se poate renunta.
Nu ati incalcat nicio prevedere legala mentinand in activitate un beneficiar de pensie pentru limita de varsta. Art. 41, alin. (5) din Legea nr. 19/2000 permite celor care beneficiaza de aceasta categorie de pensie sa-si continue activitatea, cumuland veniturile.
Conf. Legii nr. 209/2009, se poate solicita anularea deciziei de pensionare, dacă cererea este depusă în termen de 45 de zile de la comunicare.
Este adevarat ca art. 41, alin. (5) din Legea nr. 19/2000 permite celor care beneficiaza de pensie pt limita de virsta pensie sa-si continue activitatea, cumuland veniturile dar cum ramine cu art. 56 lit. d din Codul Muncii?
Art. 56 lit. d din Codul Muncii spune ca "Contractul individual de muncă încetează de drept la data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă ...", eu inteleg de aici ca sunt obligata sa incetez contractul de munca la data la care am primit comunicarea deciziei.