Buna ziua!
Am taiat cateva facturi pe care nu le-am incasat si as vrea sa inchid pfa-ul. Sunt la venit real si am inteles ca pentru a le anula am nevoie de facturi in original(cele taiate). Se pot anula facturile si fara cele in original?
Multumesc
nu, pentru a anula facturi trebuie sa aveti toate exemplarele. Si mai e o chestiune: in cazul in care exemplarele predate catre client au fost inregistrate de acesta in contabilitatea lui, atunci nu mai puteti anula facturile . Sinteti platitor TVA ?
Nu se pot anula fara cele in original.
Impozitul dvoastra se calculeaza tinind cont de incasari nu facturile emise.
Pt ca nu spuneti ce fel de activ defasurati: servicii sau comert, nu pot sa va dau o solutie pt stornarea fact decit cele generale de mai jos. Daca nu va ajuta, veniti cu detalii.
Daca aveti comert, ati putea face stornare de factura (echivalenta unui retur), iar la inchiderea activ stocurile ramase se considera ca sunt "vindute" titularului si sunt impozitate atunci.
Pt servicii puteti face stornare factura, dar trebuie facute acte aditionale la contracte din care sa rezulte ca serviciul nu a fost executat (justificare mai greu de acceptat de catre finante).
Oricum, la inchiderea unui PFA se face control al documentelor de catre cei de la finante. Ei va vor stabili atunci ce se impoziteaza. O solutie ar fi sa nu stornati nimic, sa mergeti cu actele la control si sa va spuna ei atunci ce se intimpla cu stocurile, fact neincasate, etc.
Activitatea este de editare a altor programe software. Sansele sa recuperez facturile neincasate intr-un timp scurt sunt mici. Si din pacate nu am la dispozitie mult timp. Cred ca voi alege ultima optiune, aceea de a merge asa cu facturierul, fara facturile originale si voi vedea ce se va intampla. Nu trebuie sa merg si cu un extras de cont? cred ca acesta ajuta la calcularea banilor incasati.
Multumesc mult pentru ajutor.
Daca sunteti PFA cu impunerea venit net anual, atunci acesta se stabileste pe baza contab in partida simpla. Pt aceasta trebuie sa aveti un Jurnal de incasari si plati snuruit si inregistrat la finante in care se trec toate incasarile si toate platile cf documentelor justificative. Pt aceasta trebuie sa aveti chitantier (pt incas in numerar) si extras de cont pt incasarile prin banca si chitantele (cu fact aferente) pt plati.
Daca sunteti PFA impus pe baza normelor de venit, atunci nu aveti obligatia sa conduceti contabilitatea in partida simpla. Impozitul se stabileste pe baza normei de venit stabilita pt activitatea dvoastra. Daca sistati activitatea in cursul anului aceasta norma se reduce proportional cu perioada ramasa pina la sf anului. Posibil, in acest caz, sa va ceara justificarea incasarilor pt a verifica daca nu ati depasit limita de 35000 euro la cursul aderarii pt care se acorda scutire de la plata tva.
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)