avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1165 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Se poate să primesc banii pe turele de noapte și pe ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Se poate să primesc banii pe turele de noapte și pe sărbătorile legale în care am lucrat dacă patronul m-a dat afară?

Bună ziua.
Am și eu o mare problemă.
Luna trecută, am găsit să lucrez ca dispecer la o firmă de pază. Pentru că m-am angajat cu data de 8, am apucat să lucrez 8 ture de noapte (câte 12 ore tura) și 3 ture de zi (tot 12 ore ziua). Am primit pentru aceste ture, doar 800 lei. Într-o lună întreagă, vin 10 ture de noapte și 5 ture de zi (toate câte 12 ore tura). Toate astea, doar pe un salariu minim pe economie. Indiferent că am lucrat duminica, de sărbătorile legale, eu am primit aceiași bani. Minimul pe economie. Mi s-a promis că mi se va da mereu câte 48 de ore liber după tura de noapte. Dar, rar s-a întâmplat asta. Abia dacă vedeam 48 ore libere, după maxim 3-4 ture de noapte... la restul turelor, stăteam liberă doar 24 de ore, apoi mă întorceam iar în tura de noapte.
Azi patronul, mi-a spus că nu poate să îmi dea 48 de ore liber așa cum am vorbit de la bun început și că dacă vreau să mai stau în firmă, să stau doar pentru ture de noapte (12 ore muncă pe timpul nopții, iar 24 de ore liberă). L-am întrebat dacă-mi va da ceva în plus la salariu dacă accept varianta asta și mi-a spus că nu-mi va da nimic. Decât strict ceea ce îmi revine din minimul pe economie. Mi-a spus că dacă nu-mi convine, îmi desface contractul de muncă cu data de azi. Cum nu am acceptat bătaia lui de joc, m-a sunat și mi-a spus să mă întorc la firmă ca să-mi iau decizia de încetare a contractului de muncă.