In discutiile cu colegii mei am ajuns sa punem in discutie daca legea cumulului de functii se poate aplica si la institutiile publice.
Se poate ca un salariat, incadrat cu CIM pe perioada nedeterminata la un compartiment ,sa preia prin cumul activitatile altei functii ramase vacante de la alt compartiment? Daca da, care ar fi drepturile ce trebuie acordate? Avand in vedere ca fisa post nu se poate modifica(atributiile apartin altui cod COR) cum i se aloca aceste atributii?
Poate exista cumul de functii in situatia expusa de dvs.
Este necesara incheierea a inca unui contract de individual de munca pentru salariatul respectiv si a altei fise de post.
Cumulul va fi conditionat de numarul de ore care poate fi prestat intr-o zi de salariat in exercitarea ambelor functii astfel ca va trebui ca al doilea cim se fie cu timp partial.
Trebuie sa aveti grija si la functiile care se vor cumula pentru a evita situatiile de incompatibilitate prevazute in statutul anumitor functii (ex: consiler juridic).
In situatia cumulului de functii salariatul are dreptul la o marire a salariului cu pana la 50% din salariul fucntie pe care o cumuleaza.
Se va incheia un act aditional in care se va specifica cumulul de functii, eventual perioada de cumulare, si noul salariu.
De asemenea, fisa postului se modifica prin includerea in atributii a noilor sarcini, aferente functiei cumulate.
ptr edbah
Nu cred ca se pot incheia 2 CIM cu acelasi angajator.
Sunt de acord cu faptul ca trebuie avut grija "a evita situatiile de incompatibilitate prevazute in statutul anumitor functii (ex: consiler juridic). "
L E G E C A D R U privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Art.26. – (1) În cazuri excepţionale, posturile vacante şi temporar vacante pot fi
ocupate şi prin cumul de funcţii, de personal angajat prin concurs sau examen, cu
respectarea prevederilor legale privind cumulul de funcţii şi a celor referitoare la
ocuparea posturilor vacante.
(2) Posturile vacante şi temporar vacante din unităţile sanitare publice, din unităţile de asistenţă socială şi medico-socială, de cultură şi învăţământ, care nu au putut fi
ocupate prin concurs, pot fi ocupate prin cumul şi de către persoane din aceeaşi
unitate.
Art.27. – Angajarea personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii
unităţii la care persoana în cauză are funcţia de bază, dacă o parte din programul
funcţiei cumulate se suprapune celui de la funcţia în care este încadrat; în acest caz, se va asigura decalarea programului respectiv.
Functionar public
ion60ion
este reglementata posibilitatea cumului de functii in institutii publice? care este temeiul legal? sunt posturi vacante si multi functionari sunt pusi/primesc ... (vezi toată discuția)