Desi am mai citit pe forum despre subiectul pierderii de catre angajator a cartii de munca nu am gasit totusi niste detalii de care am nevoie. Dar mai intain sa va descriu care e situatia mea.
Mi-am dat demisia de la Relad International cu data de 1.sep.2009, pentru ca mi-am gasit in alta parte de munca. Cand am plecat mi-am predat tot ce am avut pe inventarul meu, catre alte persoane, si urmand sa fiu contactat ulterior cand imi vine cartea de munca sa ma duc sa o ridic.
Mi-au spus ca in 15 zile o sa am cartea, dupa vreo 2 saptamani am sunat la secretariat sa aflu daca a venit sau nu. Bineinteles ca nu a venit si am rugat sa afle mai multe in aceasta privinta sa stiu ce le zic si celor unde m-am angajat cand le aduc cartea de munca pentru a face formele legale la noua firma.
Tin sa specific ca Eu am muncit la punctul de lucru din Galati, iar ei au sediul central la Bucuresti.
Am tot sunat zilnic sa vad cand vine acea carte de munca, ba ca nu e persoana X care s-a ocupat de asta, ba ca nu o gaseste, ca acum sa sun dupa o luna iar si sa-mi spuna ca nu gasesc cartea de munca (nu o gasesc cei de la Relad).
Pe mine noul angajator tot ma asteapta cu cartea de munca, pentru ca inca muncesc fara contract si nu-mi convine.
Intrebari.
- Ce pot face ca intre timp sa muncesc legal la noul loc de munca daca inca n-am primit cartea de munca de la vechiul angajator.
- Ce si cum ar trebui sa arate o scrisoare catre vechiul agajator pentru a grabi restituirea cartii de munca(cautarea ei daca nu o gasesc) si daca aceasta scrisoare pot sa o depun la punctul de lucru din Galati, pentru ca nu ma pot deplasa la sediul lor central.
1. Faptul ca dvs nu ati prezentat cartea de munca la noul angajator nu este motiv ptr el sa nu va incheie contract individual de munca. In momentul de fata, dvs lucrati "la negru".
Noul angajator avea obligatia de a va incheia contract individual de munca de la data la care v-ati prezentat la el la serviciu.
Motivatia ca nu poate sa-l intocmeasca ptr ca nu are carnetul dvs de munca este cel putin.......... hilara.
Exista atatea cazuri de oameni care nu au carnet de munca dar acest lucru nu-i impiedica sa lucreze legal, cu forme legale, adica cu contracte de munca.
Cred ca noul angajator fie nu cunoaste legile, fie trage de timp. In ambele situatii este exclusiv vina lui!
2. Intocmiti o scrisoare catre vechiul angajator in care sa-i reamintiti ca atui incetat raporturile de munca la 1.09.2009 si ca nu si-a indeplinit obligatia de a va elibera carnetul de munca. Mai mulot, trebuie sa stiti, carnetul de mucna este proprietatea dvs. nu poate fi oprit decat de organele abilitate ale statului.
Mai puteti sa-i amintiti ca in cazul in care va refuza in continuare eliberarea carnetului veti inainta o reclamatie la ITM.
Scrisoarea o trimiteti cu confirmare de primire la sediul firmei din Bucuresti si este bine sa aveti si dvs un exemplar din ea.
Eventuala reclamatie o veti face tot catre ITM Bucuresti.
Pentru carnetul de munca mai intai faceti o adresa scrisa angajatorului in care solicitati predarea acestuia si precizati faptul ca sunati la sediul lor ,dar fara rezultat,acesta fiind motivul pentru care solicitarea o faceti scris.
Totodati mentionati ca pentru a intra in posesia carnetului de munca va ve-ti adresa ITM si Politie pentru retinere abuziva a unui document care va apartine.
Noul angajator va intocmeste contract individual de munca pe care il inregistreaza la ITM,urmand ca ulterior,cand aduceti carnetul de munca sa faca inregistrarea in respectivul carnet de munca.
Stau si ma gandesc, poate firma de la care am plecat nu si-a achitat darile catre stat si de aceea sa-mi vanda mie gogosi acum ca nu gasesc cartea de munca, oricum o sa redactez o scrisoare catrea angajator in aceasta seara, dar stau si ma gandesc cum e mai bine sa le-o dau, adica: ori mergand la puctul lor de lucru din Galati si astfel obtinand si un numar de inregistrare de la secretariat de aici, ori sa o trimit printr-un plic recomandat direct la sediul lor din Bucuresti.?
Si catre cine sa ma adresez in scrisoare(Administrator societate, departament HR)?
Care din cele doua optiuni sa aleg pentru a face totul ca la carte?
1. Puteti sa trimiteti scrisoare cu confirmare de primire la sediul din Bucuresti si sa luati un nr de inregistrare si de la punctul de lucru din Galati.
Asa, sunteti sigur ca oricum, pe orice cale, scrisoarea dvs ajunge.
2. Cel mai bine este sa va adresati administratorului.
3. Faptul ca societatea nu si-ar fi platit contributiile nu inseamna ca trebuie sa va retina carnetul de munca. Asa cum am mai spus, carnetul este proprietatea dvs.
Subsemnatul X, domiciliat in XYZ, in calitate de fost angajat al SC R SRL, vreau sa va aduc la cunostita ca incepand cu data de 1.09.2009 mi-am incetat activitatea la aceasta societate urmand ca sa primesc ulterior carnetul de munca pe care l-am predat societatii in momentul angajarii.
In momentul plecarii din societate am fost instiintat ca in termen de 15 zile voi primi si carnetul de munca, ceea ce nu s-a intamplat pana in momentul de fata. Tin sa mentionez ca tot am sunat la sediul din Galati si am discutat cu persoana care se ocupa de toate aceste acte si mi s-a comunicat ca o voi primi cat de curand, ca dupa vreo doua saptamani sa-mi spuna ca nu se gaseste carnetul meu de munca.
Nu stiu care este motivul pentru care inca nu am primit carnetul de munca, dar doresc ca in cel mai scurt timp sa primesc o informare exacta asupra acestui fapt, urmand ca ulterior acestei scrisori sa ma adresez si Inspectoratului Teritorial de Munca.
Multumesc pentru timpul acordat si sper intr-o rezolvare cat mai rapida.