am si eu niste intrebari care ma tot framanta in legatura cu administrarea fondului de reparatii.locuiesc intr-un imobil cu 4 etaje.recent s-a izolat termic scara blocului(pe dinafara).execeptie facand parterul.eu locuiesc la parter si nu am vrut sa-mi izolez apartamentul iar vecinul de vizavo l-a izolat acum un an.restul proprietarilor de la etajul 1 pana la 4 l-au izolat la comun.acum administratorul imi cere bani pentru partile comune care s-au izolat.e o suma de cateva sute bune...din cate stiu eu nu exista o facura sa specifice exact cota parte a fiecarui apartament care ar trebui sa fie platita sau ce a platit fiecare.mentionez faptul ca pt parter nu s-a facut nimic.eu nu vreau sa platesc acesti bani fara o factura exacta care imi revine mie.au calculat ei asa de capul lor...administratorul nu vrea sa-mi incaseze cheltuielile fara a plati acesti bani pt izolatie.am nevoie urgenta de un sfat?sunt obilgata sa platesc cat vor ei...chiar daca pentru mine la parte nu s-a facut nimic?
multumesc
Cam sunteti obligata.
Peretele exterior face parte din proprietatea comuna fortata si perpetua (este definitia juridica a acesteia), asta insemnand ca nu poate fi delimitata strict partea Dv. de cota-parte indiviza din intregul proprietatii. Adica Dv. aveti o parte din peretele exterior al Dv. o particica si din al celorlalti vecini, o particica din hol etc.
Deci toti proprietarii trebuie sa participe la o lucrare de reparatii sau de intretinere a proprietatii comune, chiar daca ea nu se face pe toata suprafata (asa cum e cazul Dv. acum).
In momentul in care se va face aceasta izolare exterioara aferenta si apartamentului Dv. toti ceilalti proprietari vor contribui la costuri, nu numai Dv.
.......................
Costul lucrarii nu se cere de catre prestator penru fiecare apartament in parte, ci pe asociatie. Administratorul este cel care imparte, apoi (si nu de capul lui, ci dupa reguli stabilite prin Legea 230/2007), aceasta cheltuiala fiecarui apartament in functie de cota-parte indiviza.
......................
Daca nu va incaseaza costul intretinerii curente decat conditionat de plata acelei reparatii...rau face, asa ceva nu vi se poate impune, dar suma ramasa neachitata de Dv, reprezentand reparatia, ar ramane in restanta si dupa 30 de zile de la scadenta listei de cote va incepe sa fie penalizata.
Pentru a se plati lucrarea pe baza unui contract cu asociatia trebuie sa existe dovada ca majoritatea din bloc a fost de acord cu lucrarea. Daca s- au facut contracte individuale, nu va pot obliga sa platiti. Pe de alta parte trebuie sa aiba un aviz de accept de la primarie care se da conditionat. Pt clarificare:
Modificari L50
"Art. 11. - (1) Se pot executa fara autorizatie de construire urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta si/sau aspectul arhitectural al constructiilor:
...............................................................................................................................
h) reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, lucrari de reabilitare energetica a anvelopei si acoperisului, daca nu se schimba sistemul constructiv al acestuia - terasa/sarpanta -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;".
in legatura cu izolarea termica.fiecare proprietar a platit sume diferite pt izolarea apartamentului.problema e ca nu s-a emis o o factura clara.administratorul nu are ce sa imi arate cand vine vorba de justificat aceasta suma pe care ma obliga sa o platesc.eu sunt obligata sa platesc fara a avea o factura clara?sau pot refuza?nimeni nu stie sa-mi spuna cat a platit pentru apartamentul lui.a fost platit individual.plus ca mie mi-au folositi banii din fondul de reparatii pentru aceasta izolatie.precizez ca administratorul ne-a pus la cheltuiala doar pe 2 din 10 vecini.restul considerand ca si-au platit individual pt fiecare apartament.refuz sa platesc neavand o evidenta clara.???
revin.costul lucrarii nu a fost solicitat de administrator si asociatie.a fost facut individual in aceeasi perioada.si bineanteles ca nu exista o factura clara pt toata suprafata imobilului.unul dintre vecini s-a hotarat sa-si izoleze apt iar restul....hopa si ei.ramanand cred ca 3 pe dinafara.iar noi restul avem de suportat cheltuielile comuna.plus ca banii din fondul d reparatii au fost cheltuiti in acest scop.daca ei nu clarifica situatia cu o factura pt mine cum as putea fi oblugata sa platesc ceea ce=mi pun ei in carca?eu am de platit 700 lei iar vecinul si-a izolat jumate din apt cu aceasta suma.e corect?