Am citit că dacă ai realizat venituri în străinătate și în România în ultimele 12 luni, pot beneficia de indemnizația de creștere a copilului în România. Este adevărat?
Am citit ca daca in ultimele 12 luni ai realizat venituri in strainanate si in Ro, acestea se cumuleaza. Este adevarat?
Adica daca eu am lucrat ultimii 2 ani in strainanate si m-am angajat in Ro deja insarcinata in 5luni ei or sa calcuze (venitul realizat in strainanate convertit in RON x 8-9luni + venitul realizat in Ro x 3-4luni )/12.
Imi puteti spune daca am inteles corect ?
Buna ziua. Sunt in aceasi situatie, am muncit in ultimii 2 ani in rep. Irlanda iar la inceputul lunii Noiembrie ma voi intoarce in Romania. Insa am auzit ca nu e acceptat daca ai pauza intre terminarea jobului din strainatate si inceperea celui din Romania. Ma poate lamuri cineva in legatura cu acest aspect? Multumesc!
Normele de aplicare a OUG 111/2010 art.4
.....
(4) Constituirea perioadei prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se stabileşte, după cum urmează:
a) din 12 luni consecutive, în cazul în care în această perioadă se realizează fără întrerupere venituri supuse impozitului şi/sau se înregistrează una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă;
b) din 12 luni succesive, în care sunt îndeplinite condiţiile de acordare, în cazul în care în perioada de 2 ani realizarea veniturilor supuse impozitului şi/sau înregistrarea uneia sau mai multora dintre situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă s-au produs cu întreruperi.
(5) Luna calendaristică în care s-a născut copilul sau în care s-a înregistrat una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, indiferent de ziua din această lună în care s-a produs naşterea ori s-a înregistrat situaţia, face parte integrantă din perioada prevăzută la alin. (4).
(6) În cazul în care în luna naşterii copilului persoana îndreptăţită nu a realizat venituri supuse impozitului şi nici nu sa aflat în una sau mai multe din situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă, perioada de calcul al celor 12 luni începe cu ultima lună din cei 2 ani în care aceasta a înregistrat venituri sau s-a aflat în una dintre situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă.
Buna ziua! Sotia este in aceeasi situatie (10 luni Anglia si 2 luni lucrate in Ro). Mesajul acesta se adreseaza tuturor celor care au fost in aceesi situatie cu indemniatia. Imi puteti da mai multe informatii legate de ce acte avem nevoie din Anglia, formalitati, etc, va rog frumos. Putem discuta pe mailul meu: mrs_alex29@yahoo0.com sau aici. Va multumesc!
Din Anglia aveți nevoie de : copia contractului de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autoritățile competente străine sau române, tradusă și legalizată, care să ateste perioadele în care au fost realizate activități profesionale și care sunt totalizate conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, denumit în continuare Regulamentul nr. 883/2004 și ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, precum și veniturile aferente acestor activități, inclusiv cele provenite din perioadele de șomaj și concedii medicale. Aceste prevederi se aplică și persoanelor care au realizat activități salariale ori independente în statele care aplică prevederile Regulamentului (CEE) nr. 1.408/1971 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariați și cu familiile acestora, care se deplasează în cadrul Comunității, pentru situațiile prevăzute la art. 90 alin. (1) din Regulamentul nr. 883/2004.
Sotia are contract, P45- formularul care iti arata netul si brutul si pana cand ai fost angajat la respectivul angajator si dupa caz P60 la sfarsitul fiecarui an financiar (5 aprilie in cazul Uk) plus toate fluturasele. Problema apare la legalizare. De tradus orice traducator autorizat o poate face, insa legalizarea la notor nu este posibila deoarece nu au stampila sau semnatura in cazul fluturaselor de salariu care oricum veneau doar online, format pdf...Ati mai intalnit asa ceva?