avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Este necesar NIR?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Este necesar NIR?

Buna ziua, nu reusesc sa ma dumiresc daca pentru un pfa, partida simpla( birou arhitectura) este nevoie sa intocmesc NIR pentru orice produs cumparat pe baza de factura de genul ( dosare, coli a4, stick USB, capsator etc.). In esenta, cand trebuie intocmit NIR-ul si cand nu trebuie? Multumesc anticipat!!
Ultima modificare: Miercuri, 11 Octombrie 2017
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: elizastochita , utilizator 02:20, 13 Octombrie 2017
Da, la factura cu care ati achizitionat acele bunuri de natura materialelor consumabile enumerate dar si la mijloacele fixe (bunuri cu valoarea de peste 2500 lei) cum ar fi aparatura de birou, mobilier de birou si altele care se regasesc in catalogul mijloacelor fxe, intocmiti si nir.
In plus, la mijloacele fixe intocmiti si fisa mijlocului fix si calculati valoarea anuala a amortizarii in functie de durata normala de functionare.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Octombrie 2017
george-neagu, moderator
Multumesc tare mult pentru raspuns! Va mai deranjez cu o întrebare: întocmesc deci NIR pentru 10 dosare și 10 pixuri de ex și le bag și in registrul inventar? Sau acela se completează doar la sfârșit de an? Iar atunci când aceste consumabile se “consuma” cum procedez? Mulțumesc mult încă o data pentru amabilitate!
Ultima modificare: Vineri, 13 Octombrie 2017
elizastochita, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate primara alina240 alina240 Buna ziua Detin o mica firma de prestari servicii. Deocamdata nu am stoc de marfa sau materiale am doar cateva obiecte de inventar si un mijloc fix ( ... (vezi toată discuția)
Registrul inventar costicul costicul Am tot citit pe forum insa parerile sunt impartite. Pentru o Intreprindere individuala explicati-mi ca unui incepator,va rog. 1.ce se trece in registrul ... (vezi toată discuția)
Pe ce cont pot baga o factura pentru mobilier birou? analici analici Buna ziua patronul a cumparat mobilier ptr birou valoarea factutii este de 2.900 lei cu TVA pe ce cont trebuie sa o introduc? Va multumesc (vezi toată discuția)