In primul rand va multumesc foarte mult pentru raspuns .Aveti dreptate in ceea ce priveste calculatoarele ,sper ca in intampinarea ce va depune IPJ-ul sa imi dea si mie o copie pe care s-o vizionez inainte asta are fi ideal ,dar daca nu depune filmarea eu chiar nu am cum sa dovedesc contrariul pentru ca eram singur in masina iar pv nu specifica datele de identificare ale pietonului si atunci ce fac .Art.183 l-am gasit pe www.politisti.ro intr-un articol de-al lor uitati aici
[ link extern ] /
Exemplul dvs. cu trenul nu mi se pare similar fiindca dvs.vorbiti de semnalizare corespunzatoare ,semnale acustice , eu vorbesc de o situatie de conflict care apare cand o intersectie nu are semafoare si atunci se pune problema cine trece primul ,a prioritatii de trecere asadar ,pai normal ca daca trec pe rosu sunt sanctionat ca am trecut pe rosu nu ca nu am dat prioritate ,adica daca am rosu la semafor si cealalta masina e la 500 de m astept sa treaca ea ca are verde ,dar daca nu am semafor nu mai astept,ci trec chiar daca ea circula pe drum prioritar .
Eu vorbesc de o situatie de conflict ,la limita , la mine e vorba de 2 benzi pe fiecare sens eu aflandu-ma pe banda 1 iar pietonii venind dinspre banda 2 .Nu as vrea sa va imaginati ca sunt vreun inconstient,in 19 ani de condus e prima astfel de sanctiune . De fapt daca drumul ar fi avut doar o banda pe fiecare sens si as fi vazut pietonul cu un calcai pe sensul(banda) mea nu as mai face nicio plangere .
Cand exista un drum cu o singura banda pe fiecare sens atunci e simplu ,daca nu e in sensul (banda ) mea nu-i dau nicio prioritate chiar daca trec la un metru de el si nici nu pot fi sanctionat fiindca nu se afla inca pe sensul meu .
1 . Ce fac cand exista 3 benzi pe fiecare sens (sau 2 ca la mine ) ? Faptul ca se afla pe sensul meu el fiind pe banda 3 si eu pe banda 1 automat se sanctioneaza ca neacordare de prioritate ? Va rog sa observati ridicolul situatiei fata de exemplul de mai sus ,adica desi pietonul in exemplul de mai sus se afla la 1 m de masina, nu sunt sanctionat ,in acest exemplu sunt sanctionat desi e la 6-7 m cel putin distanta ! Sau si mai absurda - sunt pe banda 1 opresc ca a pus piciorul pe trecere pe banda 1 pietonul care traverseaza catre banda 2 ,ajunge in banda 3 si eu pornesc inainte ca acesta sa iasa din banda 3 deplasandu-se catre contrasens este la 4 m si se indeparteaza ,dar inca n-a iesit din sens atunci sunt sanctionat ca pietonul e pe sensul meu de deplasare !!!! Sper ca sesizati absurdul acestei situatii fata de exemplul in care pietonul desi se afla la 1 m indreptandu-se catre masina nu sunt sanctionat , spre deosebire de situatia in care se afla la 4 m distanta indepartandu-se sunt sanctionat ,pai cand e pericol ???!!! In Bucuresti exista bulevarde cu 4 benzi pe sens ! Or nu cred ca asta a fost intentia Legiuitorului , daca asta era ar fi fost simplu sa adauge urmatoarele cuvinte in textul de lege citat de dvs. : '' aflati pe sensul de deplasare al autovehiculului chiar cand exista mai multe benzi de circulatie pe acel sens ...'' si atunci aceasta ar fi exclus categoric regula generala de prioritate (art.6,p1 ) derogand de la aceasta , Sincer eu nu vad ca asa cum este formulat acum textul de lege invocat de dvs deroga de la regula generala de prioritate cand vorbim de mai multe benzi pe sens poate gasesc exemple de jurisprudenta . Nu ma astept oricum la mare lucru intrucat nu cred in justitia din Ploiesti sincer , poate cel mult sa-mi schimbe in avertisment cu anularea masurii complementare asta da miracol .
Gheorghe Florin a scris:
1. Ca sa fac o paralela asemanataore (sau nu) cu cea facuta de dvs. referitoare la prioritatea data pietonilor cu cea data altor vehicule.
Daca sunteti la o trecere de nivel cu calea ferata semnalizata corespunzator si dvs. reusiti sa treceti inainte de a veni trenul desi acesta se apropie si isi semnaleaza prezenta cu semnale acustice repetate.
Cum vom pune problema acum? Trenul si modificat brusc direcţia sau viteza de deplasare ori a fost nevoit sa opreasca?
In cazul dvs e lipede contraventia sanctionata: "neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvai"
2. Politia in mod uzual prezinta in instante CD-uri cu probele inregistrate de camerele de pe autoutilitarele dotate cu radar.
Judecatorii vizualizeaza aceste probe pe calculatorul ce nu lipseste din nici o instanta de judecata.
Puteti invoca Art. 183, nu va opreste nimeni, dar daca o veti face, puteti cadea in penibil si credibilitatea dvs. in fata judecatorului va scade dramatic. Din practica va spun ca sansele dvs de a castiga in aceste situatii vor scade rapid spre zero.
Un Judecator va va da o sentinta favorabila daca este convins ca spuneti adevarul!