Buna ziua,
Imi puteti spune pentru o firma nou infiintata ce ar trebuie sa am? Si ce inregistari contabile trebuie facute la inceput? Firma are ca si obiect de activitate servicii stomatologice.
Presupun ca e vorba de un srl platitor de venit pe microintreprindere? Va trebuie registrul de casa in care sa treceti zilnic incasarile conform raportului z scos de la casa de marcat la sfarsitul programului dar si platile conform chitantelor sau bonurilor fiscale. La facturile de achizitionare bunuri de natura mijloacelor fixe (valoare peste 2500 lei) si obiectelor de inventar, dar si a materialelor consumabile, intocmiti nir. In registrul de casa, la inceput, treceti cheltuielile de constituire srl.
Intocmiti dosar lunar cu actele contabile.
Aveti de depus trimestrial, pana pe 25 a primei luni urmatoare inchiderii trimestrului, declaratia 100 cu impozitul pe venitul microntreprinderii si tot pana la acea data aveti si termen de plata.
Daca pe srl aveti si angajat cu contract de munca, trebuie sa depuneti si declaratia 112.
Daca activitatea devine mai stufoasa si cu multe acte si apar si angajati pe srl, e reomandat sa colaborati cu un contabil autorizat.
Da, intr-adevar e vorba de srl, impozit pe venit. Este obligatoriu de intocmit NIR? Nu pot sa le trec direct pe cheltuiala(6028, 603 etc). O sa aibe si un salariat (asistenta) societatea.