avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Ce trebuie sa fac dupa infiintare SRL comert online?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Ce trebuie sa fac dupa infiintare SRL comert online?

Ce trebuie sa fac dupa infiintare SRL comert online?

Astazi au iesit actele pentru SRL, firma nou infiintata sub CAEN 4791.

Fiind la inceput de drum, am cerut de la diverse firme de contabilitate oferte de pret si am primit sume exorbitante - de la 100E/luna in sus.

Tocmai de aceea, cred ca pot sa ma ocup singur de contabilitatea primara (cu putin ajutor pe aici), mai ales ca nu voi avea foarte multa activitate pe perioada iernii.

Mai jos se regasesc actele pe care ar trebui sa le pregatesc/fac (daca nu sunt ok, spuneti):
1. registru unit de control
2. intocmirea deciziei de numerotare facturi si chitante
3. Intocmirea Deciziei de prevenire si combatere spalare bani
4. Contract de creditare fondator al societatii
5. stampila


#1, ma prezint la ANAF cu cererea de eliberare RUC si copie certificat firma. Cererea e ok asta [ link extern ] )?

#2 e ok formularul acesta: [ link extern ] )

#3 - n-am nici cea mai mica idee ce trebuie sa fac

#4 - exista un formular special sau e destul sa fac un transfer bancar din contul personal in contul firmei cu mentiune: creditare firma?


Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 12:51, 15 Octombrie 2019
Găsiți un contabil care să vă preia actele. 100E/lună este un onorariu mare, cunosc personal contabili care au un tarif mai mic (în București).
Nu e raspunsul pe care il asteptam, dar apreciez si va multumesc.

Aici se regaseste o oferta primita: [ link extern ]
Buna seara,

In prima faza mergeti la Anaf si cumparati Registrul unic de control, in 30 zile.
Daca faceti comert online cu marfuri tr sa organizati gestiunea marfurilor.
Pentru facturile de intrare intocmiti Nota de intrare receptie.
E necesar sa folositi un soft de contabilitate. Recomand Saga.
Puteti emite facturi de vanzare catre clienti din program, chitante ptr incasare.
Operatiunile prin banca, casa le inregistrati tot in Saga.

Se depune trimestrial declaratia 100 la Anaf cu impozit micro 3% la ce facturati. Mai e varianta de 1% daca aveti un salariat cu 8 ore.
Daca vindeti marfuri pe un site propriu, e necesar sa fie vizibile datele de contact alw firmei (cui,J,sediu).

Nu va mai trebuie stampila.
Gasiti pe net un model de contract de creditare intre asociat si propria firma. Bani ii scoate dumneavoastra din contul personal, completati o dispozitie de incasare prin care asociatul persoana fizica imprumuta firma cu suma de..., si pe baza acestei dispozitii treceti suma in registrul de casa ca venit. Peste un timp, cand veti incepe sa aveti lichiditati din incasari pe firma, veti scoate acesti bani din firma completand o dispozitie de plata in sens invers. Evitati transferul intre conturile bancare. Daca aveti nevoie sa faceti ceva plati din contul firmei puteti apoi sa depuneti ca administrator banii respectivi in contul firmei. si cu hartia primita de la ghiseul bancii va inregistrati la data repectiva in registrul de casa la plati.
Completarea registrului de casa o incepeti cu acest aport de bani de la asociat (ca venit) si cu inregistrarea acelor plati facute cu inregistrarea firmei la registrul comertului si altele. Deci atentie la data pe care o treceti pe prima dispozitie de incasare. Eident vor urma si altele de cate ori aveti nevoie sa facei plati si nu aveti sold pozitiv in registrul de casa. Gasiti pe net si puteti sa listati la imprimanta fila fata verso a acestui document: dispozitie de incasare/plata sau cumparati cu factura pe firma un carnet cu aceste file de la centrele care vand imprimate speciale, odata cu registrul de casa si registrul nir..
Si la primarie directia de taxe si impozite trebuie sa mergeti in maxim 30 de zile pentru a depune declaratia pentru taxa pe firma pentru acest an.
Ultima modificare: Marți, 15 Octombrie 2019
george-neagu, moderator
Nu va mai trebuie stampila.
Gasiti pe net un model de contract de creditare intre asociat si propria firma. Bani ii scoate dumneavoastra din contul personal, completati o dispozitie de incasare prin care asociatul persoana fizica imprumuta firma cu suma de..., si pe baza acestei dispozitii treceti suma in registrul de casa ca venit. Peste un timp, cand veti incepe sa aveti lichiditati din incasari pe firma, veti scoate acesti bani din firma completand o dispozitie de plata in sens invers. Evitati transferul intre conturile bancare. Daca aveti nevoie sa faceti ceva plati din contul firmei puteti apoi sa depuneti ca administrator banii respectivi in contul firmei. si cu hartia primita de la ghiseul bancii va inregistrati la data repectiva in registrul de casa la plati.
Completarea registrului de casa o incepeti cu acest aport de bani de la asociat (ca venit) si cu inregistrarea acelor plati facute cu inregistrarea firmei la registrul comertului si altele. Deci atentie la data pe care o treceti pe prima dispozitie de incasare. Eident vor urma si altele de cate ori aveti nevoie sa facei plati si nu aveti sold pozitiv in registrul de casa. Gasiti pe net si puteti sa listati la imprimanta fila fata verso a acestui document: dispozitie de incasare/plata sau cumparati cu factura pe firma un carnet cu aceste file de la centrele care vand imprimate speciale, odata cu registrul de casa si registrul nir..

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Urmează să îmi deschid un srl și aș dori să mă lămuresc în privința anumitor lucruri. vă rog să mă ajutați rrobert rrobert Urmeaza sa imi deschid un SRL si as dorii sa ma lamuresc cu anumite lucruri. Stiu ca trebuie sa colaborez cu un contabil, ceea ce voi face dupa ce ma voi ... (vezi toată discuția)
Cum pot aduce bani la inceput in firma pentru cheltuieli? Andyyy88 Andyyy88 Buna ziua! Sunt in proces de infiintare a unei firme, SRL si nu imi este clar cum pot aduce bani la inceput in ea ptr cheltuieli? Urmeaza sa se construisca ... (vezi toată discuția)
Declaratii si registre obligatorii la intreprinderile individuale laura2008_angel laura2008_angel Buna ziua! Am infiintat o intreprindere individuala in feb 2013 si am inceput sa incasez in martieavand urmatoarele coduri caen ... (vezi toată discuția)