avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Urgent - Fraudă. Cum pot stopa livrarea unui colet ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Urgent - Fraudă. Cum pot stopa livrarea unui colet către un client neserios?

Buna ziua,

Va deranjez cu o intrebare. Am trimis in data de 25 oct 2017 la ora 15, un colet catre Anglia, ce continea un produs dat spre vanzare. Nu este prima data cand fac acest lucru, am fost de buna credinta si am urmat intocmai cum mi s-a transmis de catre asa zisa banca din Marea Britanie (Anglia). Am verificat banca, era in regula, am transmis coletul, iar in ziua respectiva, mai exact seara, mi-a venit in cap, dintr-o data, sa verific si nr de tel al cumparatorului. Spre surprinderea mea, am vazut ca este vorba de o inselaciune si la prima ora am luat legatura cu firma de curierat, cand practic nu iesise coletul din tara, le-am spus despre ce este vorba, ca nu s-a efectuat plata, asa cum s-a mentionat in mail-ul dat de catre asa zisa banca si ca as dori ca pachetul sa fie returnat, practic sa se refuze livrarea la destinatar fiind vorba de frauda.
Raspunsul lor a fost ca vor trimite solicitari catre partenerii lor, pentru stoparea coletului de la livrare si returnarea catre expeditor, dar ca nu garanteaza returul acestuia pe motiv ca informatiile trimise catre parteneri, nu ajung in timp util.
Intrebarea mea este, daca se declara imediat, la nici o zi de la predarea coletului, ca este vorba de o frauda, cand, repet, coletul nu era iesit din tara, n-ar trebui ca firma de curierat sa se sesizeze si sa faca toate demersurile necesare in oprirea livrarii?
Ce as putea face eu mai departe, in afara de faptul ca am luat legatura si cu un superior de la firma de curierat si care mi-a zis ca rezolva, dar nu am primit nici acum raspuns?

Mulțumesc!
Ultima modificare: Luni, 30 Octombrie 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: radulucian 22 , utilizator 16:24, 3 Noiembrie 2019
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Unu. In scris, in scris, in scris. Trebuie sa trimiteti urgent in scris contraordinul. Fax, email, ambele, personal. Oricul, doar sa-l primeasca urgent.
Doi. Temeiul legal

Codul civil
Suspendarea transportului si contraordinul Art. 1.970
(1) Expeditorul poate suspenda transportul si cere restituirea bunurilor sau predarea lor altei persoane decat aceleia mentionate in documentul de transport ori dispune cum va crede de cuviinta, fiind obligat sa plateasca transportatorului cheltuielile si contravaloarea daunelor care sunt consecinta imediata a acestui contraordin. Dispozitiile art. 1.971 sunt aplicabile.
(2) Pentru a exercita dreptul de contraordin trebuie prezentat documentul de transport semnat de transportator sau recipisa de primire, daca un asemenea document a fost eliberat; modificarile ce decurg din contraordin trebuie inscrise in documentul de transport sau pe recipisa sub o noua semnatura a transportatorului.
(3) Dreptul la contraordin inceteaza din momentul in care destinatarul a cerut predarea bunurilor, cu respectarea dispozitiilor art. 1.976.
(4) Transportatorul raspunde pentru prejudiciile produse prin executarea contraordinelor date cu incalcarea dispozitiilor prezentului articol.
~ Conținut șters la cerere ~
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pe viitor nu expediati nimanui nimic pana nu aveti banii in cont. Confirmarile de plata sunt uneori, din pacate de prea multe ori, doar falsuri. Curierii livreaza chiar si sub 24 de ore asa ca e posibil ca pe portalul curierului sa nu fie chiar in timp real informatia. Eu am avut un colet plecat din München la ora 15 si o doua zi la 9 dimineata l-am primit prin DHL. A si costat 50€ la 2 kg. Personal m-am fript cu livrari la clienti vechi care aveau comenzi multe pana cand odata au comis-o. Aplic regula germana: dai banul uite marfa. Altfel PA! Stiu ca pe multi clienti i-am pierdut asa dar daca insista cu plata ramburs sau expediere imediata in baza unei confirmari de plata atunci prefer sa zic, imi pare rau, noi asa lucram. Succes in demersuri, poate reusiti.
Buna ziua. Asta asa este. Imi va fi invatatura de minte, dar spre norocul meu, dupa multe interventii, am reusit de am oprit coletul de la livrare si acum este returnat.

Multumesc pentru sfaturi si info!


Ultima modificare: Miercuri, 1 Noiembrie 2017
gi-jane2, moderator
trebuie sa alerteze si autoritatile locale si pe cele engleze, nu e de ajuns ca ai coletul. publica datele persoanle si telefonului agresorului, incat acesta sa fie vizibil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutor! - imputatie dupa demisie aleksab aleksab Buna ziua! Prietenul meu se confrunta cu o situatie la munca. Si-a dat demisia de la o firma de curierat, i-a incheiat contractul de munca, iar acum patronul ... (vezi toată discuția)
Posibila teapa facilitata de firma de curierat rapid cataNFS cataNFS Aveam de vanzare un samsung s5 , pe un site de vanzari , am fost contactat de un pretins cumparator , ne am inteles la pret , am trimit produsul cu verificare ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani pe un colet comandat on line. anabobyuta anabobyuta Bună ziua! Am si eu urmatoarea speță. In data de 21.11.2019 am primit un colet , o pompa de compresor, comandat de mine la firma XTRA SHOP. Coletul a fost ... (vezi toată discuția)