avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Permis suspendat
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Permis suspendat

Mi sa suspendat permisul pentru neacordarea prioritate în intersecție.Stiu că se suspendă pentru 30 de zile dar fiind începător se prelungește suspendare, o cunoștință mi-a spus că dacă sunt începător mi se poate suspenda 3 luni, e adevărat?

Edit: suspendarea a fost făcută în urma unui accident auto rezultând doar pagube materiale.
Ultima modificare: Marți, 7 Noiembrie 2017
Mădăălin, utilizator
Cel mai recent răspuns: Qubik , utilizator 16:22, 9 Noiembrie 2017
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prelungirea perioadei de suspendare se aplică atunci când nu predai permisul - in cazurile in care ai contestat suspendarea sau ai fost anunțat că ai depășit 15 puncte și trebuie sa-l predai etc. Daca ti s-a retinut permisul și ti s-a dat o dovadă cu valabilitate 15 zile, perioada curge de la epuizarea perioadei de 15 zile.
Editare: sa suspendat permisul prin accident doar cu pagube materiale!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
dacă făceai constatare amiabilă rămâneai cu permisul în buzunar și fără amendă. Dacă permisul este deja la politie, perioada nu se mai prelungeste
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este nicio legatura intre periaoada de suspendare si perioada de cand ati obtinut permisul.
Pentru neacordare de prioritate si pagube materiale permisul se suspenda pentru 60 zile.

art.101-oug195
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile savarsirea de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a urmatoarelor fapte: