Stabilirea cuantumului de zile aferente CO are legătură cu vechimea în muncă a angajatului? Pentru orele muncite în zilele de sâmbătă, săptămânal, 4 ore în fiecare sâmbătă, care este sporul de ore suplimentare care se adaugă la salariul săptămânal și cum
Bună seara, am o întrebare la dvs și aș avea urgent nevoie de răspunsul dvs. Știu că în ceea ce privește concediul de odihnă anual, Codul Muncii actualizat pe 2017 prevede un minim de 20 zile. În contractul individual de muncă sunt trecute 21 zile. Știam că, la un moment dat, calculul concediului de odihnă anual lua în considerare și vechimea angajatului în muncă (anii de muncă) și anume: pentru cei care încă nu au 5 ani vechime se prevedeau 21 zile, apoi 23 zile, iar pentru cei cu mai mult de 15 ani erau prevăzute 25 zile (maximul fiind de 25 sau 27 zile). Există această prevedere/acest mod de calcul privind cuantumul zilelor aferente CO anual sau nu are legătură cu realitatea? De fapt răspunsul la această întrebare aş vrea să-l aflu. Pe de altă parte, soțul meu a lucrat în fiecare sâmbătă 4 ore/zi. Știu că orele prestate în week-end au un regim aparte, se calculează altfel, ca fiind 8 ore/zi într-o zi normală de muncă din timpul săptămânii. Deci restul de 4 ore până la 8 ore ar trebui calculate precum orele suplimentare? Nu știu dacă este corect ce spun sau greșesc cumva. El nu a luat liber aceste ore, altădată, și nici nu i-au fost plătite. Știu că repausul de sfârșit de săptămână prevede 48 ore integral, iar unde programul de muncă nu poate oferi acest repaus atunci se fac ajustările necesare. Soțul meu se mută cu serviciul și vrea să-și facă lichidarea în mod corect: nici să pretindă mai mult decât are dreptul, dar nici să fie înșelat de angajator. Problema se pune la banii pe care îi are de luat deoarece nu și-a efectuat integral concediul de odihnă anual și la banii pe care îi are de luat ca urmare a faptului că a lucrat câte 4 ore în fiecare sâmbătă, săptămânal, din momentul în care s-a angajat aici, la acest (viitor fost) angajator. Mulțumesc anticipat pentru răspunsul și înțelegerea dvs și îmi cer scuze dacă v-am cauzat deranj cu întrebările mele. O seară cât mai plăcută!
Nu există nicio prevedere legala privind acordarea zilelor aferente CO anual in functie de vechimea in munca pentru persoanele angajate in sectorul privat.
Așa ceva este posibil sa fie prevăzut în regulamentul intern al angajatorului sau în c.c.m. aplicabil.
Pentru sectorul bugetar exista acte normative.
Pentru munca desfasurata in zilele de repaus saptamanal , salariatii beneficiaza cumulativ de:
- un repaus saptamanal de 48 de ore consecutive, acordat in alte zile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern.
- un spor la salariu stabilit prin contractul colectiv de munca sau, dupa caz, prin contractul individual de munca.