1. Pentru acordarea cic intai si intai trebuie sa rugati cele doua salariate sa depuna o cerere. In baza cererii intocmiti decizia de suspendarea a contractului, decizie pe care o duceti si la ITM. Alaturi de decizia cu pricina, dosarul angajatei va contine si copie dupa cerere cu numar de inregistrare si o adeverinta cu veniturile pe ultimele 12 luni inainte de data nasterii copilului. Adeverinta se completeaza indiferent de venituri - salariu intreg, somaj tehnic (adica 75% din salariu), medical etc. De regula aceasta adeverinta este oferita salariatei spre completare la biroul unde va depune ulterior dosarul impreuna cu lista de documente necesare. Ultima data cand am completat asa ceva mi s-a cerut sa trec pe spate inclusiv zilele lucrate, zilele de CO si zilele de medical ale salariatei defalcate pe cele 12 luni.
2. In ceea ce priveste cea de-a doua problema - somajul. Firma este obligata sa o primeasca inapoi si sa nu o concedieze pe temei de necorespundere profesionala timp de 6 luni de la revenire cu urmatoarea exceptie: daca pe durata cic in firma a survenit o reorganizare a activitatii din diverse motive inclusiv criza, salariatei respective i se poate inceta contractul de munca cu art.65 - desfiintarea postului.
In acest caz pasii sunt urmatorii: 1. salariata completeaza o cerere de revenire; 2. Dvs. intocmiti o decizie de incetare a suspendarii; 3. cu aceeasi data intocmiti si inmanati salariatei decizia de incetare cf.art.65. Modul de intocmire a acestei decizii este foarte sensibil si poate fi atacata in instanta daca nu includeti absolut toate elementele. Decizia intra in vigoare la data comunicarii salariatei si inceteaza la 20 zile lucratoare dupa (atat cat este preavizul in aceasta situatie).
Un model foarte bun al unei astfel de decizii aveti pe
[ link extern ]
In plus, este bine sa intocmiti in paralel ca sa aveti acoperire si o adresa catre AJOFM prin care le solicitati sprijinul in a-i gasi salariatei un alt loc de munca pt ca firma Dvs. nu ii mai poate oferi unul.