avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... PROGRAM DE LUCRU DE 24 DE ORE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

PROGRAM DE LUCRU DE 24 DE ORE

Buna ziua! Lucrez ca ofiter de serviciu la o societate comerciala avand un program de 12 cu 24. In fapt sunt coordonatorul atat a serviciilor de paza, psi, fochisti cat si a activitatilor in cadrul societatii dupa terminarea programului de lucru. Va mentionez ca aceste servicii sunt efectuate de societati terte iar programul lor este de 24 cu 72. Din cauza caracterului de permanenta au fost cazuri cand a trebuit sa lucrez si 24 de ore deorece din varii motive schimbul nu a putut veni la serviciu. Din acest motiv si pentru o mai buna coordonare a serviciilor am solicitat sefilor directi schimbarea programului la ture de 24 de ore cu 72. Acestia au fost de acord insa cei de la resurse umane au spus ca nu este legal si ca societatea este pasibila de amenzi. Am sunat la ITM la inspectorul de serviciu iar acesta mi-a spus ca este legal acest program tinand cont de serviciul de continuitate pe care il am. A mai spus ca angajatorul pentru a fi acoperit sa trimita o adresa catre ITM serviciul juridic prin care sa se certifice acest lucru. Surpriza a fost ca in raspunsul primit de la ITM se precizeaza, dupa ce sunt prezentate prevederile art. 111,112,114115 ca '' opinam ca legislatia limiteaza durata zilnica a timpului de munca la maxim 12 ore care va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore''