avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Obligatie de livrare Comanda Online TELEKOM ro
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Obligatie de livrare Comanda Online TELEKOM ro

Buna ziua,

va scriu in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat catre ce organ, in ce ordine, pe ce canal si cu ce documente insotitoare sa ma adresez pentru incidentul ce il voi descrie in randurile ce urmeaza.


In data de 11.12.2017, orele 17.00, am plasat 2 comenzi pe site.ul Telekom Romania, platforma de magazin online, dupa cum urmeaza:
-comanda 1 pe numele meu, clientul A (cuprinde 1 buc x iPhone 7 Plus 256gb)
-comanda 2 pe numele tatalui meu, clientul B (cuprinde 2 buc x iPhone 7 Plus 256gb)
*Telefoanele au fost comandate fara un plan contractual asociat, "la liber", la pretul de 1078lei /bucata.
In minutele ce urmau am primit confirmarile pe mail pentru ambele comenzi, in care erau inscrise datele persoanei pe care era inscrisa comanda cat si denumirea produselor, cantitatiel si pretul final. (pret ce era identic cu cel vazut pe site)

in data de 12.12.2017, orele 12, am apelat numarul 0219890 pentru a discuta cu un reprezentant Telekom pentru a lua la cunostinta pe cand sa ma asept la livrarea coletelor (data comunicata pe site fiind destul de vaga, 2-7zile lucratoare). Angajaul Telekom a fost foarte amabil procesand notele de comanda dupa verificarea dateleor de facturare cat si adreselor de livrare confirmand ca acestea urmeaza sa ajunga la mine in cel mult 7 zile lucratoare.

In data de 13.12.2017 am sunat din nou pentru a obtine noi informatii privind data de livrare, trebuia sa ma asigur ca sunt la adresa de livrare si am cei ~3150 lei la mine, colega de la relatii cu Clientii nu mi-a putut da o data concreta subliniind insa ca cele doua colete sunt pregatite pentru livrare si cel mai probabil vor pleca Joi, 14.12.2017.

In data de 14.12.2017, orele 10, sunt apelat de catre un numar ce se prezinta ca fiind Curierul alocat pentru livrarea acestor pachete, doreste sa-i confirm adresa si daca am bani necesari. Discutand pret de 1 minut si confirmand adresa de livrare subliniaza ca are de incasat ramburs 4999lei pentru comanda 1 si 9998lei pentru comanda 2! (l-am rugat sa verifice din nou documentele insotitoare, sigur este strecurata o greseala, insista ca nu exista nici o greseala din partea lui si acestea sunt sumele cu plata ramburs). Il rog sa se prezinte la adresa de livarre si ne uitam impreuna peste produse /hartii si poate chiar reusesc sa solutionez neclaritatea cu cei de la Telekom pana ce va ajunge la mine.
Intre timp sun la Telekom unde prezint detaliat situatia in care ma aflu, explic clar ca nu vreau ca aceasta comanda sa se considere anulata pt ca nu refuz insa vreau sa clarificam de unde diferenta de valori (domnisoara nu mi-a putut da un raspuns punctual invocand ca nu detine informatiile de facturare ori datele de urmarire colet, plasand o sesizare interna pt detaliere, urmand sa revina la mine in cel mai scurt timp posibi), in jurul ore 15.00 revin cu un telefon pe numarul curierului, intreb in cat timp ajunge, la care acesta ma informeaza ca se retrage spre Depozit, coletele mele nefiind preluate pentru livrare pentru ca exista o greseala. Il rog insistent sa se prezinte cu ele pentru verificare insa imi spune ca nu depinde de el si trebuie sa dea un telefon la Centrul DPD si revin in cateva minute. Am incercat sa reiau legatura cu reprezentantul DPD dupa 15 minute insa 3-4 apeluri mai tarziu, nici un raspuns. Am incercat sa sun direct la DPD, Joi seara si Vineri pentru detaliere, nu am fost preluat de nici un operator decat in jurul pranzului, cand imi spune ca nu ma poate ajuta pt ca nu am nr AWB (acesta nu mi-a fost transmis de Telekom).

In data de 15.12.2017 sun din nou la Telekom, le prezint noua situatie, obtin un nr AWB dupa cateva insistente insa cam atat...nimic detaliat ori informatii pe care sa ma pot baza

In data de 17.12.2017 sun din nou la Telekom, doresc sa aflu informatii privind comanda mea...nici o informatie noua, coletul este in tranzit si nimeni nu stie de unde acea valoare solicitata de catre Curier.

In data de 18.12.2017 sunt din nou la Telekom, reusesc sa dau de un angajat mai serviabil care imi face o sesizare interna cu nr de inregistrare pt solutionarea incidentului

In data de 19.12.2017 sun din nou la Telekom, rog verificarea nr.ului de sesizare si imi este comunicat ca acest nr este pentru o retrimitere de comanda, nimic mai mult, insa cele doua comenzi invocate sunt oricum ANULATE in sistem!...rog detaliere privind motivul si ziua in care au fost anulate, foarte zgarciti in privinta detaliilor insa raspunsul final este, "comenzile au fost anulate pentru ca au fost date retur de firma de livrare din cauza refuzari mele, a destinatarului".
Insit sa imi spuna si mie cu ce valoare trebuia sa primesc colete, operatorul imi confirma valorile initiale insa atat, nu imi poate verifica si pe factura la ce pret au fost expediate (nu are acces la astfel de informatii).
Informandu-ma ca in momentul de fata nu este nicio problema, trebuie doar sa plasez o noua comanda (evident la noile preturi afisate pe site, 4999lei /bucata), ii explic ca doresc sa primesc comenzile initiale, la preturile inscrise si confirmate pe comenzi, reprezentantul Telekom imi spune ca nu poate solutiona direct acest incident si trimite o noua cerere interna pt analiza.

Mentionez ca am confirmarile notelor de comanda pe mailul personal, print screen cu preturile afisate pe magazinul onlne in ziua in care am plasat comanda, print screen ca statusurile comenzilor in data de 14.12.2017 (cu aceleasi preturi), nr.le de AWB, nr.le de Comanda, numele catorva reprezentanti Telekom cu care am discutat.

PE SCURT, cel mai probabil au avut o promotie online pentru acest produs in ziua in care am plasat comanda si cauta o modalitate sa nu o onoreze la pretul ofertat. Cum pot obtine o solutionare?
~ Conținut șters la cerere ~
trebuie sa asetpt 30 de zile penru primirea unui raspuns scris din partea Telekom, Nu am si nici nu vor trimiet asa ceva
Cabinet Avocat Teris Mihai a scris:

Oficiul pentru protecția consumatorului.

In esenta, cand ati comandat 3 telefoane de circa 1000 de euro la circa 1000 de lei, cunosteati ca pretul afisat nu e real si corect, nu?
Trebuie verificate termenii si conditiile saitului de vanzari, trebuie vazut ce a consemnat curierul (date pe care nu le aveti) etc.
Nu inteleg de ce au procedat astfel, de regula toate saiturile de vanzari au o regula cf. careia nu isi asuma raspunderea pentru erori de redactare, stoc etc. Si chiar daca ar fi valabil asa ceva, vanzatorul se poate indrepta impotriva cumparatorului pentru rezilierea vanzarii pentru pret neserior, lucru usor de dovedit. Sau imbogatire fara just temei. Logica juridica e undeva intr-o corelare a acestor institutii de drept.
In consecinta, daca pretul era realist, puteti obtine comanda. Daca nu, a fost un vis frumos.
Pret real consider ca fiind ceea ce am in fata ochilor intr-un magazin, fie el clasic ori de tip virtual, ramane la aprecierea clientului daca il percepe drept 'corect', in aceeasi maniera platim cu 20-100% mai mult in magazinul A fata de B, totul tine de oferta vanzatorului, dorinta si disponibilitatea de plata a cumparatorului.
Pe site nu exista o nota ce ar scuti vanzatorului de onorarea comenzilor decat in cazuri de forta majora ori neridicarea produselor de la curier (in cazul livrarilor la distanta).

Problema e ca visam frumos si adormim cu dreptatea in mana ;)

- nu mai citati inutil mesajul anterior.
Ultima modificare: Marți, 19 Decembrie 2017
gi-jane2, moderator
Aha, de aceea v-au facut figura cu curierul... in acest caz puteti incerca sa dovediti ca nu a fost curierul la dv., insa depinde si de ce anume vor invoca ei. Si asta e primul pas abia.
Pretul real nu este ce vezi in fata ochilor, juridic vorbind. cand platesti un pret de 4-5 ori mai mic, pretul are un viciu juridic vorbind, el fiind considerat nereal.
La aceasta firma data incheierii contractului este cea la care primiti produsul. Pana la acel moment, dpdv al legii civile, nu aveti contract incheiat. E discutabil la nivel tehnic juridic referitor la incheierea contractului, dar asta excede unui forum.
In opinia mea insa, si incheiat contractul, pretul trebuie sa fie unul real. Totul se va invarti in jurul acestui lucru (asa vad din afara, fara sa citesc multe date despre vanzator). Cine ar avea castig de cauza in situatia asta, nu am de unde sti. In majoritatea tarilor civilizate, justetea, corectitudinea, realiotatea pretului are o valoare in sine. Face parte din dreptatea sociala, din protectia circuitului civil si a unor valori sociale.
E drept ca altii au o educatie juridica in scoala si cunosc, macar la nivel de chestiuni generale, ca scopul unui contract civil nu e acela de a insela cealalta parte, de a determina cu buna stiinta o pierdere pentru cealalta parte. Nu o luati ca pe o cearta. Contractele trebuie sa fie morale si partile nu trebuie sa urmareasca scopuri imorale. Nu suntem educati sa stim asta.
Din pacate, nu avem pic de cunostinte generale in scoala romaneasca despre financiar, juridic, nu ne cunoastem drepturile, valoarea. Asta e regretabil si duce la multe intelegeri gresite si frustrari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comanda emag achitata online ancabotan ancabotan Am comandat un produs in valoare de 800 de lei, achitat online, de pe eMAG, vandut de un seller(magazin) international. Am plasat comanda in data de ... (vezi toată discuția)
Comert la distanta Vulturudac Vulturudac Buna ziua,am comandat telefonic un produs electronic la un site din alta localitate decat cea in care locuiesc.Am primit confimarea comenzii la scurt timp prin ... (vezi toată discuția)