Buna dimineata. As avea nevoie de ajutor in speta aceasta.
Acelasi asociat in doua SRL (una cu asociat unic - firma A, una cu doi asociati - firma B). In cea cu asociat unic, firma A, are activitate de multi ani, exista lichiditati, societatii ii merge foarte bine din toate punctele de vedere. Doreste sa transfere tot ceea ce tine de productie si aspectele legate de productie de pe aceasta, pe firma B, intrucat pe A, vrea sa activeze alt CAEN. Firma A, detine hala unde se lucreaza, toate utilajele, dar mai ales toate avizele si autorizatiile (MEDIU, ISU, PRIMARIE, ETC, unde cea de la mediu este cea mai importanta si greu de obtinut).
Intrebarile mele sunt:
1. Vrem sa facem un contract de inchiriere de la A la B (B nu are nimic, nu are bani, nu are autorizatii, nu are spatiu - mai putin cel de sediu), prin care A sa inchirieze la B, hala (sau jumatate din ea), cu utilajele aferente, astfel incat sa incepem sa facem o trecere treptata a activitatii de la A la B. Cum trebuie sa procedam? Nu dorim sa facem trecere dintr-o data deoarece pe firma A, avem inca stocuri, si am dori sa le terminam, sa le folosim in productie. Insa ca sa le putem folosi avem nevoie de autorizatii. asa ca nu putem sa dam toata firma odata cu tot cu autorizatii, pentru ca atunci ramanem cu stocurile.
2. Cum putem face sa trecem stocurile de la A la B fara a fi necesara refacturarea? Revin si arat ca firma B, nu are lichiditati, deci nu ar avea cum sa cumpere stocurile de la A. Se pot ele dona? Cum putem face o trecere a acestora legala, avand in vedere ca ele au unul si acelasi proprietar, choar daca in doua societati distincte?
3. Poate firma A sa imprumute firma B, daca nu are in CAEN cod pentru imprumut?
4. Exista vreo alta modalitate de a efectua un transfer al firmei A in firma B, cu tot cu stocuri, fara a fi necesara plata acestora din urma, si deci cu minime costuri?