avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 292 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Lucrător desemnat
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Lucrător desemnat

Am citit informații interesante referitoare la necesitatea numirii unui lucrător desemnat in societăți cu mai mult de 50 lucratori.
La societatea la care lucrez sunt 25 lucrători și desfășuram activități in domeniul petrol și gaze. Înțeleg ca aceasta activitate se încadrează la anexa 5 deci trebuie sa avem lucrător desemnat. Este corect ceea ce afirm?
Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 12:49, 31 Decembrie 2017
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
HG 1425/2006
art. 17
(1) În cazul întreprinderilor care au între 10 şi 49 de lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) sunt respectate prevederile art. 16 alin. (1) lit. a)-c);
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinţe grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.

(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
......

Art.16
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
.....

Per a contrario, angajatorul nu poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă avand in vedere ca activitatea sa este una din cele mentionate in Anexa 5.

In acest caz, angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
Multumesc
Desfasurand activitati in domeniul petrol si gaze, riscurile profesionale identificate si evaluate de catre angajator (nu au cum lipsi riscul de incendiu si/ sau explozie, riscul toxic, etc.) arata ca prevederile HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare conditia de la art.17 al.(1) lit.b) nu este respectata, motiv pentru care sunt aplicabile prevederile al.(2)
De mutat in sectiunea ssm-protectia muncii.
Ultima modificare: Duminică, 31 Decembrie 2017
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Serviciu extern ssm - conditii prevazute de lege, care trebuie indeplinite pentru desfasurarea de activitati in domeniul ssm. C-Daniela C-Daniela Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu cateva info in ceea ce priveste serviciul extern de SSM in sensul ca: La o societate cu un numar mai mic de 100 de ... (vezi toată discuția)
Organizare activitate ssm costy0866 costy0866 Buna ziua . Cum pot rezolva cu organizarea SSM fara sa apelez la un serviciu extern sau sa trimit la cursuri un angajat din societate . Am urmatoarea situatie ... (vezi toată discuția)
Angajat ssm nicoletaart nicoletaart Buna ziua, Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna. Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)