avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... situatie "speciala" la locul de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

situatie "speciala" la locul de munca

Buna ziua,

Sunt angajat al unei firme de mai multi ani pe un post de conducere. Administratorul firmei a anuntat toti angajatii atat prin mesaj electronic cat si in cadrul adunarii angajatilor faptul ca pozitia pe care doar eu lucrez a fost desfacuta. Intre timp am primit o informare pe cale electronica conform careia ar urma sa incep lucrul pe o noua pozitie cu efect imediat. Eu nu am acceptat noua pozitie si pana in momentul de fata (2 luni de la anunt) nu s-a operat nicio schimbare in contractul meu de munca. Singura modificare este aceea ca am fost impiedicat sa imi continui activitatea mea normala.

Desi nu am acceptat noua pozitie, administratorul mi-a transmis un program fix de lucru conform noii pozitii (care include si cand trebuie sa iau pauza de cafea), un nou birou (in cadrul aceleiasi locatii) si noi activitati (complet diferite fata de activitatea mea anterioara). Noul birou (unde sunt singur) nu dispune de incalzire motiv pentru care m-am mutat.

In baza notificarilor lui am primit 3 avertismente in aceeiasi zi, 2 pentru nerespectarea programului si 1 pentru mutare (desi anuntasem ca voi face acest lucru). Mentionez ca in ROI programul de lucru aplicabil tuturor angajatilor este unul flexibil eu prezentandu-ma in continuare la lucru in baza lui.
Tot in aceeiasi zi am primit si o decizie unilaterala de mutare a locului de munca in complet alta locatie de aceasta data (apartamentul inchiriat al firmei pentru vizite), acesta fiind inregistrat de curand ca punct de lucru. Aceasta decizie nu este motivata si nu are o durata mentionata in ea. Din punctul de vedere al pozitiei mele mi-ar fi imposibil sa imi desfasor activitatea (fiind singurul angajat la noua locatie).

Si da, desi ar fi probabil cea mai buna solutie, nu intentionez sa imi dau demisia (desi asta a fost cererea administratorului) cu atat mai putin cu cat se pare ca nu putem ajunge la un comun acord.

Nemaifiind in acest tip de situatie pana acum as dori sa aflu cum trebuie sa procedez.

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Antoanela Geaman , Avocat 19:36, 15 Octombrie 2009
Angajatorul avea obligatia legala de a va informa in scris, cu nr si data, despre modificarea unor elemente din contractul dvs individual de munca. Cf art. 17 (4) din Codul muncii, orice modificare a unuia dintre elementele CIM impune incheierea unui act aditional, intr-un termen de 15 zile de la data incunostintarii in scris a salariatului.

Deci, informarea transmisa dvs prin e-mail, chiar daca cineva o poate considera incunostintare in scris, nu respecta termenul legal de 15 zile.

Iar faptul ca aceasta nu a fost urmata de un act aditional pe care dvs sa-l semnati sau nu (ptr ca puteti sa nu semnati actul aditional care reprezinta un acord al ambelor parti) insemna ca de fapt incunostintarea nu a avut loc.

Restul faptelor sunt doar mizerii ale angajatorului. Dvs puteti sa faceti in scris la angajator ca va sunt incalcate drepturile rezultate din CIM si din Regulamentul intern (daca exista, este bine sa-l studiati). NU veti rezolva nimic, dar veti demonstra in fata instantei, in cazul unui proces, ca sunteti un angajat de buna credinta.
Pana la urma, faptul ca anuntul demiterii dvs s-a facut in public, fara un avertisment dinainte, reprezinta un act de discriminare prin hartuirea la care sunteti supus si prin victimizare.
Va transmit un link care va va ajuta

[ link extern ] /
Multumesc pentru raspuns. Pentru moment am transmis catre angajator o cerere de clarificare a situatiei contractuale ne-existand pana acum nicio modificare a CIM.
Voi face si acea notificare conform carora imi sunt incalcate drepturile prin avertismentele date.
Intrebarea mea este daca trebuie deja sa ma adresez instantei pentru invalidarea celor 3 avertismente primite precum si a deciziei de mutare a locului de munca? Stiti cum se procedeaza? De asemenea, ar reprezenta un avantaj sa ma adresez CNCD?
Nu am inteles daca angajatorul v-a facut decizii de sanctionare cu avertisment scris. Daca da, atunci aveti 30 zile ptr a actiona in judecata. Actiunile sunt scutite de orice fel de taxe.

Daca nu, ce aveti ca dovada ca v-a sanctionat?
Mai mult, cf art. 75 (1) din CCM unic la nivel national (care se aplica tuturor angajatorilor si angajaotilor din Romania, adica este lege) nici o sanctiune nu poate fi dispusa fara o cercetare disciplinara prealabila. Deci, nici macar avertismentul scris.
Presupun ca nu ati fost convocat la nici o comisie disciplinara! Cel mai mutl mi-a placut ca ati luat 3 avertismente in aceeasi zi! Dar rau l-ati mai suparat!!!!

In ce priveste CNCD acolo este tot un fel de instanta. Se depune un dosar care trebuie sa fie bine motivat, documentat si cu acte anexate foarte bune la obiect.
Nu stiu ce acte detineti. Nu aruncati nimic, nici un act, chiar daca vi se pare nefolositor.

Dar este bine sa incepeti sa va cautati un alt loc de munca. Pana la urma dragoste cu sila nu se poate ca se numeste viol! :oops:
va mai poate ajuta in aceasta situatie si medicina muncii:
avand in vedere conditiile de la noul loc de munca, dvs. prestati o munca in conditii de izolare (fiind singurul angajat din acea locatie); in acest caz, angajatorul trebuie sa respecte niste prevederi legislative specifice - HG 1091/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca.
De asemenea, fisa de expunere la riscuri profesionale pentru postul dvs. trebuie modificata (pe noile conditii de munca si pe operatiile pe care trebuie sa le executati) si solicitat un nou examen medical de medicina muncii, ceea ce implica niste costuri suplimentare pentru angajator.
Bineinteles, daca aveti medicina muncii la firma...

Oricum, ar fi bine sa luati legatura cu responsabilul de linie de securitatea muncii din firma dvs., si sa-i comunicati aceste aspecte.

Va urez succes!
1.Atacati in instanta modificarile intervenite fara acordul dvs.( Tribunalunl judetean de unde domiciliati) termenul e de 30 de zile de la intervenirea modificarii
2.Atacati si deciziile de sanctionare tot in 30 de zile( desi nu specificati ce sunt)
3.Faceti o adresa scrisa angajatorului in care-i solicitati clarificarea situatiei.

Desi se pare ca vrea sa cam scape de dvs., cum remarca si colega, ideea e sa rezistati sa nu va dati desia si nici sa nu va desfaceti prin acordul partilor.Parerea mea e ca e mai bine sa asteptati decizia lor de concediere....au facut destule greseli pana acum, prin urmare, aveti foarte multe sanse in instanta...

Alte discuții în legătură

Ma poate obliga sa semnez un act aditional de reducere a salariului daca sunt insarcinata? s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. Buna ziua! Sunt insarcinata in 5 luni si un pic si seful meu, dupa ce a recurs la toate meschinariile posibile, a ajuns la o noua revelatie: sa-mi reduca ... (vezi toată discuția)
Reducere salariala ContSters264293 ContSters264293 Buna ziua, Am fost anuntata de reducerea salariala si inteleg ca voi primi un anunt in scris care ma va informa de noua pozitie (retrogradare) si reducere ... (vezi toată discuția)
Desfiintare post in timpul detasarii Sesmar Sesmar Buna ziua, va rog sa va exprimati o opinie juridica referitoare la legalitatea desfiintarii unui post de lucru in perioada detasarii, mutarea angajatului pe ... (vezi toată discuția)