avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 638 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme bloc fara asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme bloc fara asociatie de proprietari

Buna seara,
Ma numesc Mihai Andrei si locuiesc intr-un bloc al carui locatari refuza sa infiinteze asociatie de proprietari. Rolul de administrator si l-au asumat 2 proprietari care doresc sa faca totul dupa bunul plac, reusind sa ii convinga pe restul proprietarilor cu diferite povesti. Eu, impreuna cu inca unul dintre proprietari, suntem pro asociatie, indiferent de faptul ca se maresc cheltuielile cu intretinerea sau nu.
Intrebarea mea este urmatoarea: In cazul in care refuz sa platesc contributiile pana la infiintarea asociatiei, nefiind de acord cu diferite sume impuse de ei, exista vreo posibilitate legala pentru ca ei sa actioneze impotriva mea? Repet, nefiind asociatie de proprietari, nu se elibereaza chitante pentru nici o cheltuiala (intretinere, lumina, etc). Tot ce se plateste se plateste fara nici un act la mana.

Va multumesc si va doresc o seara frumoasa.
Cel mai recent răspuns: MihaiAndrei1988 , utilizator 15:09, 8 Ianuarie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cu cine sunt intocmite contractele de furnizare utilitati?
Daca nu exista asociatie nici macar de locatari atunci nu va pot solicita penalizari si nici plata vreunei cheltuieli.
Blocul este contorizat, apartamentele sunt contorizate?
Ce utilitati incaseaza "administratorii"?
Este afisata vreo lista de plata?
In ce baza repartizeaza cheltuielile si cum?
Puteti sesiza primaria cu privire la desfasurarea activitatii de administrator fara atestat.
Ultima modificare: Vineri, 5 Ianuarie 2018
cyan, moderator
Cu cine sunt intocmite contractele de furnizare utilitati?


Contractul de utilitati pentru spatiile comune (avand in vedere ca este o zona care nu este bransata la apa/canal, vorbim doar de energie electrica), este facut pe numele celui care s-a mutat primul in bloc dupa finalizarea constructiei.

Daca nu exista asociatie nici macar de locatari atunci nu va pot solicita penalizari si nici plata vreunei cheltuieli.
Blocul este contorizat, apartamentele sunt contorizate?


Pentru energia electrica la comun exista contoar separat. Pentru consumul de apa ( put ), fiecare apartament in parte are apometre intr-o camera tehnica unde sunt instalate pompele de apa.

Ce utilitati incaseaza "administratorii"?


Plata fosei (repet, nu suntem legati la sistemul de canalizare), plata energiei electrice si alte cheltuieli de genul reparatii (care nu se fac niciodata).

Este afisata vreo lista de plata??

Lista de plata se afiseaza online pe un grup de Facebook.

In ce baza repartizeaza cheltuielile si cum??

Cheltuielile se repartizeaza in functie de apartamentele locuite. Pentru fosa, se face calculul in baza consmului de pe apometru pentru fiecare apartament in parte. Pentru energie electrica se imparte suma facturii la apartamentele locuite.

Puteti sesiza primaria cu privire la desfasurarea activitatii de administrator fara atestat.

In baza carei legi ma pot duce la primarie pentru a sesiza acest lucru?

Ultima modificare: Vineri, 5 Ianuarie 2018
MihaiAndrei1988, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
La primarie va puteti duce in baza legii 230/2007 unde se prevede ca administratorul trebuie sa detina atestat.
Primaria poate verifica activitatea din bloc dar in multe cazuri nu o face nici avcolo unde sunt infiintate asociatii de proprietari.
Dar este o autoritate care poate fi implicata in organizarea asociatiei de proprietari si lua masuri impotriva celor care desfasoara activitate de administrator de imobile fara a detine un atestat eliberat de primarie.
Daca acolo tot este haiducie ar trebui sa existe macar un regulament convenit intre proprietari cum se repartizeaza cheltuielile si cui se platesc.

Va multumesc pentru ajutor. In primul rand ma interesa daca au vreo posibilitate legala sa imi impuna plata anumitor taxe si penalizari neavand nici o asociatie infiintata ( de exemplu prin oprirea apei sau mai stiu eu alte metode legale). Dupa cum am spus, eu consider ca infiintarea asociatiei de proprietari este cea mai buna solutie avand in vedere ca de 2 ani de zile sunt certuri peste certuri referitor la administrare.

Va doresc o seara buna in continuare.
Nu exista temei legal sa va impuna penalizari sau alte taxe nejustificate. Utilitatile trebuie platite dar aa fie repartizate corespunzator, hg1588/2007 normele legii 230/2007 prezinta clar cum se repartizeaza cheltuielile intr un bloc, trecem peste faptul ca nu este infiintata asociatie. In astfel de cazuri se aplica prevederile codului civil privind coproprietatea fortata., cheltuielile ptr partile comune. Consumurile individuale se platesc dupa inregistrarile contoarelor.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli comune asociatie de proprietari alcaz alcaz Poate fi scutita o persoana de plata unor cheltuieli comune la asociatia de proprietari daca nu locuieste in apartamentul sau (fiind singurul locatar), care ... (vezi toată discuția)
Repartizarea cheltuielilor comune la as.de proprietari noane noane Am un apartament in care nu locuieste nimeni ,si lunar apar cu cheltuieli la asociatie pentru lift,lumina pe scara,curatenie si culmea sumele sunt egale pentru ... (vezi toată discuția)
Daca o persoana pleaca in strainatate mai plateste salariu pentru servicii catre asociatie? tiberius2019 tiberius2019 Buna ziua, Avem un caz al unui proprietar plecat in strainatate. La Asociatia de Proprietari, fiecare proprietar plateste cheltuielile pentru consumul de apa ... (vezi toată discuția)