Situația este următoarea:
Am divorțat acum mai bine de un an, la notar, de soția mea cu care am 2 copii. Deși mi-aș fi dorit să rămână copiii cu mine, am considerat mai puțin traumatizant pentru ei să rămână cu ea. Adică sigur nu s-ar fi rezolvat totul la notar deoarece fosta este o persoană instabilă și nu ar fi renunțat prea ușor la ei. (Instabilă în sensul că era tot timpul nemulțumită, eu plăteam absolut tot, ea doar avea cereri, pretenții și nemulțumiri. În ultimii 9 ani deja mă înjura constant, ba chiar mă agresa fizic. Aveam adesea vânătăi și zgârieturi pe mâini. În plus suferă de depresie de vreo 9-10 ani și merge la psiholog(sau mergea) de vreo 4, fără niciun efect, părerea mea...).
Oricum, ideea este că au rămas copiii la ea și i-am lăsat în apartamentul în care locuiam împreună la care încă mai trebuie plătit credit băncii.
De asemenea, la notar s-a stabilit să plătesc pensie alimentară o treime din venitul meu, doar că în hârtii scrie exact suma, nu procent. Eu lucrez ca PFA, dar venitul meu lunar este aproape constant. Prin urmare plătesc aproximativ 1000 de euro lunar.
Acum vin ÎNTREBĂRILE:
1) Momentan ne-am înțeles să iau copiii 2 zile/săptămână, după școală/grădiniță, asta însemnând vreo 6 ore/pe săptămână + un weekend pe lună + o săptămână în vacanță. Pensia alimentară nu ar trebui să se modifice în funcție de acest lucru? Adică eu înțeleg că pensia alimentară nu trebuie să depășească o treime din salariul meu pentru că am doi copii, dar eu cheltuiesc în plus când îi iau, mai ales acea săptămână de vacanță și până acum, în 99% din cazuri, în weekend-ul meu mergem în afara orașului, în general la munte. Nu ar trebui să plătesc pensie alimentară diferența de bani? Adică treime_din_salariul_meu - ce_am_cheltuit_eu_cu_ei ->să îi transfer în contul mamei.