Este posibil ca o bancă sa nu îmi dea nici o notificare sau înștiințare legală prin care ma anunță că cererea pentru retragerea contractului (în cele 14 zile legale) a fost procesata și acesta a devenit nul?
Am făcut o comanda de un produs pe un site online, acesta având și sedii fizice, iar la modul de plata am ales "plata online în rate". Am urmat pașii, am semnat contractul online, s-a aprobat în aprox. 15-20min., după care vad ca la aceasta rata s-a atașat și un card de credit, iar chiar în seara aceea m-am răzgândit și în a doua zi la prima oră am sunat și la compania de la care am comandat și la banca respectiva care a acordat rata. Compania de unde am comandat produsul mi-a comunicat ca ei au anulat comanda și au dat informația mai departe la banca respectiva pentru a-mi anula contractul acesta încadrându-ma lejer în acelea 14 zile legale în care am drept de retragere. Am sunat și la banca, consultanții de acolo nu prea au fost prompți și îmi dădeau o impresie de neprofesioniști, mi-au comunicat ca am dreptul de a ma retrage, căci dacă s-a anulat comanda(adică produsul comandat) teoretic acest contract nu mai are obiect. Au zis ca o sa ma contacteze cineva în legătură cu asta, într-adevăr am fost sunata de un consultant, care mi-a comunicat sa ma deplasez la sediul din orașul meu unde sa completez cererea personal pentru retragere de la credit. M-am prezentat la sediu, cei de acolo habar nu aveau de formatul și subiectul cererii pe care trebuie sa o completez, m-au îndrumat sa revin atunci când o sa aiba în posesia lor aceasta informație. După nici o ora primesc un apel ca pot sa merg înapoi sa completez aceea cerere pt. anularea creditului. Am completat cererea după care mi s-a comunicat ca voi fi contactata. Consultanta bătea apropouri nu cumva sa se întâmple vrea eroare în sistem și sa nu se anuleze acesta, însă ea o sa se asigure ca totul este în regula. Cu câteva ore mai târziu am contactat-o sa cer informații cu stadiul cererii, daca s-a primit răspuns și dacă o sa primesc o confirmare scrisa în legătură cu anularea contractului, doamna s-a rascracarit puțin la mine spunându-mi ca o sa ma anunțe și ca ea a avut bunăvoința sa ma ajute.
În ziua următoare după semnarea cererii de anulare am contacta compania de unde am comandat produsul și am cerut detalii în legătură cu sit. aceasta, dacă au în posesia lor. În contul meu îmi apare ca comanda este anulata, și eram curioasa dacă ei dețin mai multe informații. Mi-au comunicat ca încă este în flux. Am contactat call center-ul bancii(de a treia sau a patra oara pt informații de când am anulat comanda de pe site-ul online), unde o consultanta mi-a zis plictisita ca eu trebuie sa vorbesc cu cine am semnat online contactul, ca doar asa se poate. Am informato ca acel domn nu mi-a dat nici o adresa e-mail de contact sau nr de tel. Doamna din telefon pana la urma mi-a cerut încă o data numele și cnp-ul, Nr contractului pt a verifica, după care mi-a zis ca o sa fiu contactata pt a primit confirmarea anularii creditului. Apelul acesta s-a desfășurat în după amiaza aceasta, după care am rămas șocată, căci nu mai înțeleg nimica, cererea aceea este valabila, va fi trimisa spre procesare sau a fost trimisa de către doamna din sediu, sau angajații băncii spera ca o sa las balta treaba asta și nu o sa mai solicit nici o dovada a anularii? Ce ar trebui sa fac în momentul acesta, sa contactez un avocat sa ma îndrume în continuare sau sa fac reclamație, deoarece banca, dacă o pot numi asa, mi-a dat impresia de neprofesioniști in care nu pot avea încredere. Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
va inteleg perfect ingrijorarea pe care o aveti - e de inteles. Dar v-asi sugera chiar cu dubiile/impresiile pe care le aveti, sa astepti raspunsul bancii la cererea dumneavaostra in jur de 30 zile, iar in cazul in care:
- nu este solutionata sa le faceti o notificare prin executor judecatoresc in care sa ii instiintati ca ii veti actiona in instanta si le veti cere si daune materiale daca nu vor vor solutiona cererea;
- va este nefavorabil solutionata, sa va adresati intsantei de judecata.