avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 432 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Credit abuziv ifn
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Credit abuziv ifn

Am achiziționat un produs de pe un magazin online . Produsul era integrat Intr-o campanie "X rate fara dobânda" creditul urmând să fie acordat de către ifn tb* credit . Am început procedura online prin depunerea unei cereri care avea numărul de înregistrare "A" Acordul privind prelucrarea datelor si acordul anaf urmând să îl semnez printr-un interviu video . Nu am reușit să stabilesc o conexiune video pe platforma lor online si am renunțat. Am trecut cele 5 zile disponibile pe care le oferă ifn-ul si am primit o notificare prin mail ca cererea "A" din data x a fost anulată. Ziua următoare primesc un telefon de la un agent de credit al ifn ca as putea sa merg fizic intr-un birou de credit din cadrul magazinul de unde am comandat produsul să semnez acordul pentru prelucrarea datelor si acordul anaf. Asta am si făcut. În decursul zilelor următoare am primit 2-3 apeluri pentru verificări iar la ultimul apel mi s-au oferit detalii privind contractul. Mi-sa detaliat foarte bine faptul că o să am x rate lunare fara dobânda si prețul produsului pe care l-am achiziționat ..plus un comision de 100 de lei pentru analiza. Si anumite detalii vagi privind un card atașat contului pe care o să fie niste "bănuți" pe care pot eu să îi folosesc cand vreau si un comision lunar de administrare card de x lei . Mi-sa comunicat că o să primesc o copie a contractului prin mail si ca nu e nevoie să o printez ca voi semna contractul când ridic produsul de la curier. Asta înseamnă că acel contract e atașat produsului. Am zis OK. Contractul primit prin mail continea mai multe secțiuni ..respectiv 3 . A B C si atașată încă o cerere de aprobare a creditului care avea numărul de inregistrare "B" (diferit de prima) Secțiunea a reprezentand contractul propriu zis . Si conținând o limită de credit de 3 ori mai mare decât ce am solicitat eu . Banii urmând să fie atașați pe cardul aferent contului. DAE anual fiind de 34 ℅ pentru suma respectivă. Durata contractului fiind de 5 ani.
Secțiunea B care continea restul clauzelor

Si secțiunea C care continea un acord privind un ordin de plată către magazinul online pentru . Costul produsului fiind retras din suma stabilită în contract (costul produsului fiind cam o treime din suma) Si pentru rambursarea acelei sume urma să plătesc dobânda 0% pe o perioadă de 24 de luni.

În acest timp produsul era deja la curier ** Urmând să mi-se livreze ziua următoare. În acea zi ma duc la biroul de credit din cadrul magazinului de unde am dorit să achiziționez produsul. Același birou unde am semnat acordul anaf si acordul pentru prelucrare datelor . In drum spre birou mă apelează curierul ..ratez apelul si in 2 minute mă apelează de la magazinul care livrează produsul . Spun că nu doresc sa ridic produsul . Acordul verbal fiind suficient având în vedere că acea convorbire era înregistrată. Dar am primit mențiunea să comunic si asta si ifn-ului care imi acordă creditul. Țin să menționez că stătusem jumătate de oră în așteptare pe toate cele 3 numere de contract ale ifn-ului. Nu a răspuns nimeni. Ajung la birou..aștept o jumătate de oră până vine cineva la ghiseu. Doamna de acolo nu era angajata ifn-ului respectiv . Ci prelua cereri si date pentru mai multe "bănci " un fel de birou paravan. Având acces la baza lor de date. Întreb dacă sunt înregistrat în baza de date. Spune că sunt înregistrat cu o cerere de aprobare credit . Aici fiind putin confuz având în vedere faptul că am considerat că acel contract deja a fost încheiat online. Prin acord verbal *****(Aici întreb dacă legislația permite asta ??)**** Prin intermediul doamnei de la birou reușesc să iau legătura cu o domana care se ocupă de creditele magazinului Dar care colabora cu agentul care mi-a trimis contractul pe mail. În același timp ..surprinzător mă suna de la ifn..fix agentul respectiv. Ii comunic ca am primit contractul pe mail ..l-am studiat amănunțit si nu sunt de acord cu condițiile si ii mai comunic faptul că am returnat produsul. Spune..ok ..o sa anuleze cererea de credit având în vedere că nu am semnat contractul si ca produsul nu e la mine. Întreb dacă am vreo obligație contractuală sau financiara fata de banca dumnealui si spune că nu. Discut cu doamana de la birou și imi spune că este adevărat avand în vedere că trebuia să semnez contractul fizic ca să am un credit la ifn respectiv. Parasec biroul
Ca să ma asigur...continui să apelez pe toate cele 3 numere de telefon ale ifn-ului. Fara rezultat..apoi mi-am dat seama că numerele sunt blocate pentru apelurile de intrare ..pot să te sune..Dar tu nu poți să îi suni .. scuza fiind că sunt indisponibili. Reușesc să iau legătura cu agentul de la ifn prin doamna de la magazinul unde am plasat comanda. (Același agent care mi-a trimis contractul) . I-a comunicat telefonic ca il solicit si m-a sunat. Ii comunic faptul că nu am primit pe mail o confirmare a anulari cereri de credit "B" cea atașată contractului. El îmi spune că nu mai există . Eu ii spui ca nu e suficient doar sa îmi spună asta verbal. După ce îmi spune de vreo 5 ori ca nu mai există nicio cerere spune că mi-a trimis confirmare de anulare pe mail. Inchid apelul..deschid mailul si gasesc intradevar 4 mailuri trimise unul după altul care contineau aceasi text. O confirmare de anulare pentru cererea "A" ..Numărul de înregistrare fimd al cererii "A" prima cerere. Nu cererea "B " atașată contractului.

Specific faptul că la baza tuturor documentelor din mail (contract ,cerere , acord ordin de plată )

În dreapta Emitent : tb* credit SA prin mandatar : *Camp gol*
Semnătura :Camp gol*

În stânga : Numele meu
Semnătura : Camp gol

La baza contractului e specificat si faptul ( Contractul s-a semnat astăzi Xx-xx-xxxx în 2 (doua) exemplare originale . Un exemplar rămâne la Emitent iar celălalt la Deținător .

Asta e ordinea cronologică a evenimentelor .

Întrebări .
Poti sa semnezi un contract de credit la distanta prin acord verbal ?(potrivit celor întâmplate)
Cum s-a demarat la livrarea produsului ???avand în vedere faptul că nu am semnat acordul pentru ordinul de plată .deci magazinul nu își primise banii.
Curierul îți aduce cele două copii ale contractului atașate la colet ? Sau doar copia care îți ramane tie iar cea a emitentului e cea din mail ?
La ce sa ma aștept în continuare ?
De ce am primit re confirmare de anulare a cererii "A" si nu a cereri "B" atașate contractului. ??

Cunosc faptul că am la dispoziție 14 zile lucrătoare de la data din contract în care pot să mă retrag fara costuri suplimentare . Doar să înaintez o cerere in acest termen pe un suport durabil si sa ma asigur că au luat la cunoștință acest fapt.
Sunt sceptic având în vedere că ifn t** sa au un trecut plin de reclamații ..Si persoane care susțin că au fost inselate abuziv...
Pe scurt mi-se spune că nu mai am nicio legătură cu ei ca totul a fost anulat
"Nimic nu există"
Pot să îmi nege asta doar ca să optina o amânare până ce trec cele 14 zile. ???

Poate că par paranoic. Dar când e vorba de o suma foarte mare de bani cu o dobândă si mai mare eu zic ca niciodată nu poți fi sigur.

Ultima parte s-a intamplat astăzi .
Mâine o sa ma duc la două birouri de credit separate (acele birouri paravan) să văd dacă mai sunt în baza lor de date.
E suficient acest lucru ?
Singurul gând care mă bantuie e faptul că am primit confirmare de anulare pentru alta cerere deja anulata.
Ce părere aveți despre toate cele întâmplate ??? Multumesc anticipat
Ultima modificare: Joi, 29 Martie 2018
ContSters467198, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters467198 , utilizator 21:42, 29 Martie 2018
Buna seara.
Parerea mai putin conteaza. Faceti o sesizare catre ANPC, care sa cuprinda toate datele si documentele(mail-urile primite-cererile dvs, contract,anexe, raspunsuri, etc), cronologic, specificand facptul ca nu ati semnat niciun contract, ba mai mult decat atat, ati refuzat produsul.
O astfel de sesizare va va acorda mai multa siguranta decat investigatia pe cont propriu, mai ales ca, din cele relatate de dvs. rezulta faptul ca persoanele de la birou nu sunt angajate ale IFN-ului si nici prea avizate sa va ofere informatiile necesare in mod corect si operativ.
Succes!
Ultima modificare: Joi, 29 Martie 2018
Raluca Iliescu, Avocat
Buna seara
Da. E una dintre acțiunile pe care o să le demarez. Mâine o mă consult cu un avocat. Multumesc pentru sugestie.
Probabil nu am relatat destul de concis: Persona care m-a apelat telefonic ultima dată este un reprezentant al ifn . Tot el mi-a trimis mailul care conține contractul . El mi-a menționat faptul că nu mai există nicio cerere si tot el a trimis pe mailul meu confirmare de anulare pentru o cerere deja anulata.



RALUCA ILIESCU a scris:

Buna seara.
Parerea mai putin conteaza. Faceti o sesizare catre ANPC, care sa cuprinda toate datele si documentele(mail-urile primite-cererile dvs, contract,anexe, raspunsuri, etc), cronologic, specificand facptul ca nu ati semnat niciun contract, ba mai mult decat atat, ati refuzat produsul.
O astfel de sesizare va va acorda mai multa siguranta decat investigatia pe cont propriu, mai ales ca, din cele relatate de dvs. rezulta faptul ca persoanele de la birou nu sunt angajate ale IFN-ului si nici prea avizate sa va ofere informatiile necesare in mod corect si operativ.
Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum aflu daca am credit la banca Unknown1992 Unknown1992 Cum aflu daca am credit la un ifn ? Ifn ul refuză să îmi dea orice detaliu privind statutul creditului meu. Am refuzat produsul cumpărat prin credit. ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)