avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 584 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Documentatie specifica Asociatiilor de Proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Documentatie specifica Asociatiilor de Proprietari

Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari
www.avocatnet.ro/content/art...

HG 1588/2007 Norme metodologice de aplicare a Legii 230/2007
www.avocatnet.ro/content/art...

Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice - actualizata la 9.11.2008 www.avocatnet.ro/content/art...

OUG nr.18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte
www.avocatnet.ro/content/art...

Metodologia ANRSC de repartizare şi facturare a consumurilor individuale de energie termică, în imobile de tip condominiu
[ link extern ]

Ajutoare (subventii) caldura sezonul iarna 2009 - 2010
www.avocatnet.ro/content/art...
_______s-a revenit la vechiul barem maxim de 615 lei. www.avocatnet.ro/content/art...

Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii - actualizata la 18.05.2008
www.avocatnet.ro/content/art...

Ordonanta de urgenta nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
www.avocatnet.ro/content/art...

ORDIN nr. 1.969
privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice
fara scop patrimonial ____________________ postat de @123321123
[ link extern ]
____________________________________________________________________________________________________________________________

Cum sa impartim cheltuielile pe cota-parte indiviza
www.avocatnet.ro/content/con...

Model de contract de mandat presedinte asociatie de proprietar____________ postat de @adriantot
www.avocatnet.ro/content/con...

Un model de sistem propriu de penalizari________postat de @adriantot
www.avocatnet.ro/content/con...

Un model de calcul si repartizare a pierderilor de apa________postat de @adriantot
www.avocatnet.ro/content/con...

Pasii de urmat pentru infiintarea unei asociatii de proprietari:
www.avocatnet.ro/content/con...

Ultima modificare: Marți, 17 Noiembrie 2009
elga50, moderator
O noua aplicatie de la ANAF,(CliF) care se adreseaza deocamdata posesorilor de certificate digitale calificate inregistrate in sistemul MFP.
Cu aceasta aplicatie se vor putea receptiona automat recipisele emise dupa 1.11.2012, pentru toate CUI-urile pentru care utilizatorul (posesorul de certificat digital) are drept de reprezentare, fara a fi necesara introducerea in prealabil a elementelor de identificare a documentului (index+CUI).
Descarcare aplicatie aici [ link extern ] .

Decizia Curtii Constitutionale referitoare la deconectarile de la sistemul centralizat de incalzire:

Curtea Constituţională
Decizie nr. 740 din 20/09/2012
Decizie referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 789 din 23/11/2012
________________________________________


Augustin Zegrean - presedinte
Acsinte Gaspar - judecator
Petre Lăzăroiu - judecator
Mircea ªtefan Minea - judecator
Iulia Antoanella Motoc - judecator
Ion Predescu - judecator
Puskas Valentin Zoltan - judecator
Tudorel Toader - judecator
Ingrid Alina Tudora - - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Daniel-Liviu Arcer.
Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, excepţie ridicată de Neculai Piticari în Dosarul nr. 21/39/2011 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia contencios administrativ şi fiscal, şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 424D/2012.
La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că, la dosar, autorul excepţiei a depus note scrise prin care solicită admiterea criticii de neconstituţionalitate, iar partea Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C. - a formulat concluzii scrise prin care solicită respingerea, ca nefondată, a excepţiei.
Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată.

C U R T E A,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 24 ianuarie 2012, pronunţată în Dosarul nr. 21/39/2011, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, excepţie ridicată de Neculai Piticari într-o cauză având ca obiect soluţionarea recursului formulat împotriva unei sentinţe civile pronunţate de Curtea de Apel Suceava - Secţia contencios administrativ şi fiscal.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că prevederile de lege criticate sunt neconstituţionale, deoarece instituie obligaţia prezentării acordului scris al vecinilor de apartament pentru solicitanţii aprobărilor de debranşare. Arată că această reglementare încalcă în mod vădit "unele drepturi şi libertăţi individuale", în primul rând "libera iniţiativă" prevăzută de art. 45 din Constituţie, înţelegând prin aceasta "nu numai libertatea iniţiativelor pentru desfăşurarea unor activităţi aducătoare de profit, dar şi libertatea de opţiune în alegerea unei soluţii avantajoase din punct de vedere patrimonial". Astfel, arată că "dreptul de opţiune în alegerea unei surse de încălzire nu poate şi nu trebuie să fie îngrădit prin măsuri legislative prin care, de fapt, se urmăreşte menţinerea captivă a unui consumator la sistemul centralizat de încălzire, împotriva voinţei şi interesului său". În fine, arată că prin instituirea obligaţiei de a obţine acceptul locatarilor vecini se încalcă şi dreptul de proprietate, dat fiind că cel ce solicită debranşarea este proprietarul apartamentului ce urmează a fi debranşat.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia contencios administrativ şi fiscal consideră că prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 325/2006 sunt constituţionale. În acest sens, arată că stabilirea unor obligaţii în sarcina proprietarului care solicită debranşarea nu reprezintă o încălcare a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, după cum nici nu poate fi privită ca fiind o măsură discriminatorie, deoarece nu creează privilegii sau dezavantaje pentru anumite categorii de subiecte de drept.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat este constituţional şi nu contravine dispoziţiilor art. 45 din Constituţie. În acest sens, arată că reglementarea, prin art. 30 alin. (2) din Legea nr. 325/2006, a condiţiilor privind deconectarea unui consumator de la reţeaua de energie termică dintr-un condominiu nu încalcă normele constituţionale potrivit cărora exercitarea liberei iniţiative şi accesul persoanei la o activitate economică se desfăşoară "în condiţiile legii".
Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

C U R T E A,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, concluziile procurorului, prevederile legale criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:
Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 30 alin. (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 27 iulie 2006, potrivit cărora "Deconectarea unui consumator de energie termică dintr-un condominiu se face cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:
a) acordul vecinilor de apartament, atât pe orizontală, cât şi pe verticală;
b) acordul scris al asociaţiei de proprietari, exprimat prin hotărârea adunării generale, asupra intenţiei de realizare a unui sistem individual de încălzire;
c) anunţarea, în scris, a operatorului care are şi calitatea de furnizor, cu cel puţin 30 de zile înainte."
În opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, textul de lege criticat contravine dispoziţiilor constituţionale ale art. 45 referitoare la "libera iniţiativă" şi art. 44 privind dreptul de proprietate privată.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că nu poate fi reţinută invocarea dispoziţiilor art. 45 din Constituţie, acestea neavând incidenţă în cauză. Astfel, în accepţiunea sa constituţională, libertatea economică ţine de esenţa unei economii de piaţă şi presupune posibilitatea oricărei persoane de a iniţia şi întreprinde o activitate cu scop lucrativ, prin care se urmăreşte obţinerea sau împărţirea de beneficii.
Aşa fiind, Curtea apreciază că textul constituţional se referă la libera iniţiativă a persoanelor de a desfăşura activităţi economice care ţin de producerea, distribuţia şi consumul bunurilor şi serviciilor, şi nu la cele invocate de autorul excepţiei, şi anume la "libertatea de opţiune în alegerea unei soluţii avantajoase din punct de vedere patrimonial, care nu aduce atingere drepturilor şi libertăţilor altora, necesară pentru satisfacerea unor interese legitime".
Autorul excepţiei susţine, de asemenea, că reglementarea criticată instituie, pentru solicitanţii aprobărilor de debranşare, obligaţia de a prezenta acceptul scris al unor locatari/proprietari - vecini de apartament, ceea ce constituie, în opinia acestuia, o încălcare a dreptului de proprietate.
Potrivit art. 44 alin. (7) din Constituţie "Dreptul de proprietate obligă la respectarea sarcinilor privind protecţia mediului şi asigurarea bunei vecinătăţi, precum şi la respectarea celorlalte sarcini care, potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului." De aceea, convieţuirea într-un condominiu implică anumite constrângeri şi limitări, astfel încât să nu fie afectate drepturile recunoscute de lege celorlalţi proprietari ai imobilului.
Totodată, conform art. 14 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, "Niciun proprietar nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalţi proprietari din condominiu." Debranşarea unuia sau mai multor consumatori de la serviciul public de alimentare cu energie termică implică o modificare a instalaţiilor de distribuţie a energiei termice aferente încălzirii, ceea ce afectează buna lor funcţionare şi implică "un dezechilibru hidraulic şi termic faţă de sistemul iniţial proiectat şi realizat".
În aceste condiţii, Curtea apreciază că prin reglementarea legală criticată legiuitorul a avut în vedere tocmai prevenirea încălcării, afectării sau prejudicierii dreptului de proprietate comună sau individuală al celorlalţi proprietari din condominiu, deoarece prin afectarea sistemului termic se poate aduce atingere exercitării depline a prerogativelor dreptului de proprietate al celorlalţi vecini - proprietari/locatari, respectiv folosinţei în condiţii normale a apartamentului, consecinţă negativă pe care cei potenţial afectaţi şi-o asumă prin exprimarea acordului scris în vederea realizării debranşării.

Pentru motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALÃ

În numele legii

D E C I D E:

Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, excepţie ridicată de Neculai Piticari în Dosarul nr. 21/39/2011 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia contencios administrativ şi fiscal.
Definitivă şi general obligatorie.
Pronunţată în şedinţa publică din data de 20 septembrie 2012.


PREªEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora


Cu alte cuvinte, articolul din Legea 325/2006 ramane valabil si nemodificat.
Urmare a modificărilor aduse Codului Fiscal prin Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 angajatorii nu vor mai avea obligaţia completării şi depunerii fişelor fiscale.
Angajatorii au insa obligaţia de a elibera, la cererea angajaţilor, un document care să cuprindă cel puţin informaţii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut, document care nu este un formular tipizat.
Această prevedere se aplică începând cu 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale şi asimilate salariilor realizate după această dată. De asemenea, angajatorii vor avea obligaţia de a completa şi a depune o Declaraţie privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Pentru administratori

A aparut noua forma a declaratiei 205 unde se descriu si centralizeaza toate formele de contracte.
(Nu se mai depun fisele fiscale pentru CIM si contracte de mandat, ci aceasta declaratie)

[ link extern ]

Descarcati-va si Anexa de documentare unde aveti ghidul de completare!
Ultima modificare: Miercuri, 16 Ianuarie 2013
elga50, moderator
Ce legi se aplica in cazul in care izolarea pentru tevile verticale a apartamentelor deconectate (cu CT) nu se mai ia in considerare:

- Ordinul 233/2004 ANRSC
ART. 12
(1) Repartizarea cantităţilor individuale pentru încălzire,
aferente consumurilor de energie termica ale instalaţiilor de
încălzire aflate în proprietate comuna, se aplica tuturor
proprietarilor de apartamente sau de spaţii cu alta destinaţie decât
cea de locuinta, indiferent dacă sunt sau nu sunt racordati la
sistemul de alimentare centralizata cu energie termica.
(2) Proprietarii de apartamente sau de spaţii cu alta destinaţie
decât cea de locuinta, desprinse de la sistemul de alimentare
centralizata cu energie termica ori care au alte surse individuale
de caldura montate cu respectarea prevederilor legale, sunt scutiţi
de achitarea contravalorii consumului de energie termica aferent
instalaţiilor de încălzire aflate în proprietatea comuna din
interiorul spaţiilor respective - coloane de încălzire -, dacă
asigura pe cheltuiala lor izolarea termica a acestora, în baza
procesului-verbal de constatare întocmit de comitetul executiv al
asociaţiei de proprietari/locatari. Reprezentantul legal al
asociaţiei de proprietari/locatari va preda furnizorului de energie
termica tabelul centralizator cu procesele-verbale de constatare a
izolarii termice a coloanelor de încălzire aferente apartamentelor
sau spaţiilor cu alta destinaţie decât cea de locuinta din imobilul
respectiv. Se considera o izolatie termica de buna calitate dacă
între temperatura de la suprafata izolatiei şi temperatura
interioară a spaţiului respectiv nu exista o diferenţa de
temperatura mai mare de 0,5°C.

(3) Proprietarii de apartamente sau de spaţii cu alta destinaţie
decât cea de locuinta, aflaţi în situaţia menţionată la alin. (2),
nu sunt scutiţi de achitarea contravalorii consumului de energie
termica pentru încălzirea spaţiilor comune - casa scării, culoare,
spălătorii, uscătorii, holuri şi altele asemenea.


Ordinul 255/2006 ANRSC:
9. La articolul 12, alineatul (2) se abroga.

Alte discuții în legătură

Despre legea asociatiilor de proprietari krisseftika krisseftika Buna seara. As dori sa va intreb daca este obligatoriu prin lege, sa se faca izolatia termica exterioara a blocului? Si ce se intampla daca una dintre ... (vezi toată discuția)
Diferente reabilitare termica blocuri Kyandra Kyandra In ultima vreme, vad ca, cel putin in Bucuresti, multe blocuri au intrat in procesul de reabilitare termica. Cu toate acestea, am observat diferente in modul ... (vezi toată discuția)