avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 471 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Continuarea activitatii dupa pensionare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Continuarea activitatii dupa pensionare

Eu sunt asistenta medicala si in luna decembrie implinesc 65 ani si trebuie sa ma pensionez.Pot lucra in continuare dupa pensionare sau exista posibilitatea sa lucrez fara sa ma pensionez? Nu am functie de conducere si stiu ca se poate face derogare pentru doi ani,asa s-a procedat in anii trecuti.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:41, 28 Ianuarie 2018
In decembrie ,raportul dvs de munca va inceta de drept ...prin urmare, pentru continuarea activitatii va trebui sa fiti admisa la examenul/concursul organizat pentru postul respectiv.
Trebuie sa cer si pensionarea sau doar dau concurs?

Ce articol de lege prevede asa ceva?

Ultima modificare: Duminică, 28 Ianuarie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic
Codul Muncii
Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
...
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II;
...

Art.30
(1) Incadrarea salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati bugetare se face numai prin concurs sau examen, dupa caz.
....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bugetar mentinut in activitate taptap taptap As vrea sa stiu daca un bugetar poate fi mentinut in activitate, la cerere, dupa implinirea varstei standard de pensionare. (vezi toată discuția)