Buna ziua! Sunt studenta a facultatii de drept si recent m-am confruntat cu o dificultate in ceea ce priveste dreptul roman. Este vorba despre diferenta dintre starea de fapt/starea de drept, in ceea ce priveste jus postliminii. Jus postliminii este o fictiune juridica in temeiul careia un pater familias, reintors din prizonierat, isi recapata toate drepturile in ceea ce privesc situatiile juridice, insa nu asupra starilor de fapt (ex. uzucapiunea). Casatoria romana era precedata de o logodna care produce efecte juridice, iar casatoria in sine se incheia in 2/3 modalitati cu solemnitati, in fata mai multor martori. Acum, facand analogie cu actualul cod civil, pana in ziua de azi s-a pastrat ideea conform caruia pana si unei persoane careia i s-a stabilit moartea prin hot judecatoreasca si se intoarce, i se pastreaza casatoria. Intrebarea mea este daca intr-adevar, casatoria se putea numi situatie juridica, fiind precedata de logodna, sau doar o stare de fapt, asemenea uzucapiunii? Multumesc anticipat!