Bună ziua!
Am o întrebare în legătură cu aplicarea legii-cadru nr.153/2017.
În iulie 2017 au avut loc măriri salariale la Administrația publică locală, unde sunt angajat pe post contractual ca Referent. Toți salariații au beneficiat de aceste măriri salariale numai eu și colega mea nu, fiindcă desfășurăm activitatea în domeniul culturii, la Căminul Cultural. Căminul Cultural nu are personalitate juridică, funționează sub autoritatea Consiliului local. Salariul primim de la Primărie, veniturile extrabugetare plătim la caseria Primăriei...atunci cum se explică excluderea noastră de la aceste măriri? Ei argumentează aceasta decizie cu faptul că suntem la Cultură. Dar fiindcă Căminul Cultural nu are personalitate juridică, eu cred că au greșit în privința noastră.
În 26.06.2007, Consililul local a emis o Hotărâre în urma OUG 118/2006, privind înființarea , organizarea și desfășurarea activității așezămintelor culturale, dorind să reglementeze regimul juridic al instituției și să facă din Căminul Cultural o intituție publică de cultură cu personalitate juridică. Dar aceasta Hotărâre al Consiliului local nu s-a finalizat niciodată. Acest lucru însă nu l-a împiedicat să ne transfere în acel an la ,,Cultură,, cu un salariu de bază mai mic decât al unui Referent din Administrație.
Vă rog să spuneți și dumneavoastră părerea.
Vă mulțumesc!
Legea 153/2017
art. 37 Soluționarea contestațiilor
(1) Soluționarea contestațiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază/soldelor de funcție/salariilor de funcție/indemnizațiilor de încadrare, a sporurilor, a creșterilor salariale, a premiilor și a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competența ordonatorilor de credite.
(2) Contestația poate fi depusă în termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite soluționează contestațiile în termen de 30 de zile calendaristice.
(4) Împotriva modului de soluționare a contestației persoana nemulțumită se poate adresa instanței de contencios administrativ sau, după caz, instanței judecătorești competente potrivit legii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării soluționării contestației. Instanța se pronunță de urgență și cu precădere.
Lucrez in invatamant ca profesor inv primar.La data de 1 sept 2017 am implinit 35 ani vechime si ar fi trebuit sa trec in alta categorie de salarizare. Acum am ramas cu un salariu diminuat cu 150 lei fata de colegele mele.Pe ,,fluturas ,, scrie peste 25 ani si la mne si la colegele mele , dar diferenta exista.Ce pot face ?
va rog sa imi spuneti _daca se poate - de ce am cu 140 lei mai putin decat colegele mele care au trecut in categoria 35_40 ani la 1 sept 2016.Acum avem peste 25 ani dar ele au ramas cu un salariu mai mare