Buna seara
Am trăit nu cu mult timp in urma un ,sa ii zicem incident rutier petrecut pe un drum județean dintr un sat de munte. Drum cu multe serpentine si o pantă ( sau rampa) destul de înclinată .
La începutul urcării era un polițist care m a asigurat ca se poate urca ( tocmai urcase utilajul care dezapezste).
Așa ca am pornit la drum . Maxima viteza pe care o permite treapta I.
După 300 de metri am prins din urma un Opel. Am incercat sa il depășesc, nu m a lăsat. Dar nici viteza potrivita pt a urca avea. Am fost forțat sa încetinesc (minim posibil ca sa pot urca, altfel trebuia sa opresc )
Si am mers in urma lui destul de aproape
La urmatoarea curba a derapat.
Am oprit cam la...4-5 metri de el si am coborât .
Au sărit si soferul si fiul lui din mașină si ...au lăsat o sa vina la vale . Cu toate Incerarcarile mele de a o opri , nu am putut decât sa ii deviez puțin directia . S a răsucit mi a șters puțin aripa din dreapta si s a oprit la vreo patru metri.
Amuzant e ca șoferul in timpul alunecării ,venea dupa mașină si îmi striga sa ...o dau pe a mea la o parte.
Apoi.....ca eu sunt de vină ca am masina acolo.
Apoi.....a plecat si...la revede.
Lăsam asigurările date de potilist, cum ca se poate urca.
Strict pe eveniment .
Cine e cel cu dreptate?
Este ce e drept un drum care da fiori multora chiar si vara. Iarna insa , sunt situații in care in mod constient iti asumi soarta unui kamikaze pt a ajunge acasă.
Articolul 51 (OUG 195/2002)
Conducatorul unui vehicul care circula in spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.
La drumul ala si conditiile grele, 4-5 m nu sunt suficienti...cam erati vinovat. Mai ales ca legea nu spune exact ce fel de coliziune, poate fi si una prin alunecare in sens contrar.
In plus :
Art. 96.(HG 1391/2006) – (1) Participanţii la trafic sunt obligaţi să anunţe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliţie atunci când au cunoştinţă despre existenţa pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situaţii periculoase pentru fluenţa şi siguranţa circulaţiei.
Vinovatia e si mai mare...n-ati respectat articolul de mai sus. Mai ales ca si recunoasteti: "Este ce e drept un drum care da fiori multora chiar si vara. Iarna insa , sunt situații in care in mod constient iti asumi soarta unui kamikaze pt a ajunge acasă.".
Nu am fost singurii care urcau pe acel drum.In spatele meu aproape concomitent cu mine au mai oprit 4 masini mașini. Doua au întors si au plecat.
Apoi drumul nu era blocat. Doua mașini care au venit câteva secunde mai târziu au urcat fara probleme.
Cat despre distanță si viteza...am pornit aproxim cu 20 km/.
Când l am ajuns , pentru ca efectiv nu mi a permis sa il depășesc, a trebuit sa raman in spate la o viteza de aprox 15.
Distanta circa 7-8.
In acea curba in care s a produs incidentul , cel din fata a redus si mai mult ,probabil 10km/h iar distanta dintre noi s a redus , zic eu, la 3-4 metri, moment in care am oprit.