Bună ziua!
1.Cum se poate înregistra pe asociație bunurile cumpărate și plătite pe numele președintelui asociației,bunuri care au fost donate în cadrul unei acțiuni specifice asociației. Ce document as putea face ca bunurile sa intre în gestiunea asociației ca sa pot inregistra donația si justificarea retragerii de numerar din contul asociatiei:
- contract donație intre președinte și asociație. ..Dar o sa apară semnatura lui și la donator și la beneficiar
-contract de vânzare cumpărare
-borderou de achiziție ar merge?
-decont de cheltuieli?
Ce document ar fi cel mai potrivit ca sa nu avem probleme în cazul unui control?
2. În cazul în care acțiunea de donare a avut loc anterior datei facturii de achiziție bunuri (firma de la care a cumpărat asociația bunurile i a emis factura cu data ulterioara datei actiunii) ce document sa fac ca sa am în gestiune bunurile și bonul de consum sa l fac cu data evenimentului cum ar fi corect?
Va mulțumesc!
In conditiile in care bunurile sint donate de catre presedintele asociatie catre asociatie, documentul justificativ necesar acestei actiuni si necesar inregistrari bunurilor in patrimoniul asociatiei este "contractul de donatie".
Nu este o problema faptul ca apare semnatura presedintelui asociatiei in ambele impostaze "donatar" si "donator" doarece semnezeaza in calitati diferite pe de-o parte ca si persoana fizica pe de alta parte ca si reprezentant legal al asociatiei.
Atentie maxima, contractul de donatie, sub sanctiunea nulitati absolute, se incheie in mod obligatoriu in forma autentica (la notar) in conformitate cu prevederile art. 1011 din Noul Cod Civil. Exceptie fac bunurile evaluate pina la valoare de 25.000 lei caz in care nu este necesara autentificare contractului de donatie, acesta avind regimul unui "dar manual" conform aceluiasi articol mai sus mentionat.
Ce nu ne este foarte clar este faptul ca doriti sa justificati si "retrageri de numerar" legat de aceasta operatie. Va atragem atentia ca donatie este un act cu titlu gratuit adica nu implica o contraplata la bunurile donate.
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)