Buna ziua,
Am cumparat un laptop sh de pe olx. M-am intalnit cu vanzatorul intr-un mall, I-am specificat ca nu am experienta cu sistemul de operare instalat ( mac os x) si l-am rugat sa imi faca o mica demonstratie de buna functionare. Tanarul care vindea mi-a facut o impresie buna, mi-a spus niste mici minciuni, eu le-am crezut. Am observat niste "poticneli" in functionare dar vazand prima data un macbook, am acceptat explicatiile lui desi am avut niste ezitari. Mi-a zis ca sunt probleme de instalare software, aceasta s-a facut in graba trebuie reluata instalarea sistemului de operare, de pus cel initial (acesta era o versiune mai noua), etc. Daca am probleme sa il caut, ma ajuta...... Acasa am observat ca nu se putea scrie cu majuscule. I-am telefonat in aceaasi seara, i-am spus ca-i tastatura defecta, atunci mi-a dat seama ca tot ce a tastat cand ne-am vazut aparea scris cu majuscule. Concluzia, tastatura defecta. A insistat din nou ca nu e nici un defect hardware, ca trebuie reinstare software, etc. Dupa ce am verificat din nou, l-am sunat a 2-a zi si i-am cerut returnarea. Acum a schimbat povestea, a zis ca el a vandut un laptop pentru piese nu pentru folosire integrala, ca nu mi-a zis ca este ok, ca imi recomanda un service, ca a fost de buna credinta, nu mai are banii, etc. Deci nu e de acord sa ii returnez laptopul si sa imi dea banii inapoi. Am fost si la service, verdict clar: tastatuta defecta, pretul inlocuirii este mare, la banii pe care i-as da ca sa am un laptop functional as gasi ceva mai performant, nu merita. Vad ca omul vinde in continuare produse apple, cred ca are o mica afacere din asta si as dori sa-i stavilesc elanul chiar daca sunt sanse mici de a-mi face dreptate. Stiu ca eu sunt principalul vinovat, "cine nu deschide ochii, deschide punga!". As dori sa fiu sfatuit: Pot considera un defect ascuns (produs second hand)? Nu am factura, bon, Ca dovezi (posibile) am doar poza cu anuntul si nr de telefon, poza cu mesajele dintre noi (care nu il incrimineaza), poza cu seria laptopului si numele lui de pe saitul producatorului.
Deci din punct de vedere juridic, ce demersuri pot face?
Calea amiabilă se pare că nu funcționează, prin urmare vă rămâne să alegeți un demers juridic, fie plângere la poliție, fie pe civil, dar această din urmă variantă e greu de dus, în sensul costurilor și a timpului mare de soluționare. Folosiți ca probatoriu discuțiile cu vânzătorul, anunțul în urma căruia ați cumpărat, solicitați audierea vânzătorului, luați o părere scrisă și de la service-ul unde ați fost.
Va multumesc, o sa incerc sa-l contactez si sa reiau propunerea de returnare. Am de gand sa-i pomenesc si de plangere la politie. L-am sunat azi, nu mi-a raspuns. O sa-l mai apelez azi de cateva ori, poate imi raspunde si vom putea discuta. Daca nu reusesc, o sa ii las mesaj in cadrul unui alt anunt pe care-l are activ. In ceea ce priveste identitatea lui, este foarte activ online pe diferite retele de socializare, forumuri. Nu ma intereseaza sa ii fac rau, vreau doar sa imi recuperez pierderea desi nu pot sa accept ideea ca a fost vanzator de buna credinta.
Am revenit, nu am reusit sa ma inteleg. Nu recunoaste. I-am pomenit de plangere si a bravat, a zis ca o sa ajung eu sa-i platesc daune morale, etc. Sunt sigur ca stia de problemele tehnice ale laptopului deoarece cand mi-a demonstrat "buna functionare" , am sesizat ceva si la intrebarea mea mi-a raspuns cu o minciuna (mi-am dat seama mai tarziu).
Daca ma gandesc, nu stiu ce sanse as avea, cum se zice: "cuvantul lui impotriva cuvantului meu", nu? Martori nu am avut, nu mi-am inchipuit ca va fi nevoie. Oare merita sa mai depun plangerea la politie?