Buna!
Am cumparat pe firma un laptop Asus de la firma 39Computer Serv din CJ in ianuarie 2008. In dec 2008 am incercat reinstalarea de windows. Nu putea copia unele fisiere, deci instalarea era incompleta. Dupa aceea, problema era ca se restarta singur foarte des, nu instala mouse pe usb, audio etc..
In ian 2009, l-am dat firmei 39 comp. in stare fizica perfecta, sa-l trimita in service. Dupa o sapt. am primit un mail (foarte vag) de la EuroServiceCenter din Bucuresti in care imi spun ca l-au scos din garantie pe motiv de "patrundere de lichide in interior", urmand ca reparatiile sa ma coste 1350 ron . Atasat mail-ului, am primit 5 poze cu spatele unei tastaturi in care se vad urme de lichide de dim. ~1cm. Componenta este pozata cu zoom, fara nici o serie vizibila.
Ulterior am aflat de la service, ca de fapt reparatiile sunt pentru inlocuirea placii de baza + manopera +TVA.
Am cerut prim mail sa-mi dea explicatii tehnice asupra influentei lichidului pe placa de baza (daca a ajuns la placa), poze cu placa de baza, nu cu tastatura. Evident ... NIMIC.
Lipsa totala a datelor tehnice, poze fara referire evidenta la componenta "defecta", costul reparatiilor, etc. , toate acestea ma indruma spre o singura concluzie: TEAPA !!!
1. Puteti sa formulati o sesizare la Oficiul pentru Protectia Consumatorului.
2. Inainte de a-i actiona in judecata, trebuie sa incercati sa solutionati litigiul prin concilierea directa reglementata de art. 720^1 Cod procedura civila. Nu stiu sa fi reusit cineva ceva apeland la conciliere, dar este o etapa obligatorie.
Aceasi situatie ca a ta o am si eu si tot cu un laptop marca Asus. Firma EuroServiceCenter mi-au scos laptop-ul din garantie pe motiv ca au gasit urme vizibile de lichid sub tastatura, dar niciodata nu am scapat nici un fel de lichid in laptop. Probabil ca dovezile sunt "lucrate" putin pt. a nu inlocui placa de baza care costa o groaza de bani. Reparatia pt mine este evaluata la 950 ron.
Cum ai rezolvat situatia?
Firma care a comercializat produsul este răspunzătoare conform legii 449 din 2003.Astfel la Art. 20
(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.
Dacă nu aţi fost informat corect prin certificat de garanţie este vina vînzătorului.Pputeţi cere înlocuirea astfel produsului.
Din pacate daca produsele sunt achizitionate de o persoana juridica nu aveti posibilitatea sa adresati reclamatie la protectia consumatorului pentru ca persoanele juridice nu au calitatea de consumatorii. Dar puteti sa ii actionati in instanta, pentru deficentele produsului. In ceea ce priveste scoaterea din garantie aceasta se face in urma unu raport al uni specialist avizat, deci daca aveti ceva dubii in ceea ce priveste aceste expertize solicitati firmei sa va prezinte aceste expertize tehnice care au dus la scoaterea din garantie a produsului..........daca nu se rezolva aveti posibilitatea sa cereti in instanta o contraexpertiza care sa dovedeasca faptul ca defectul nu a fost provocat de d-v
Iar in ceea ce priveste garantia prevederile 449 nu se aplica in cazul persoanelor juridice :">