Buna seara,
Inainte de a va prezenta problema mea vreau sa va multumesc ca va rapiti din timp pentru a citit aceste randuri si ca incercati sa ma ajutati!
Am luat un laptop acum 2 ani si garantia e tot pe 2 ani si inca nu s-a terminat. Chiar de la cumparare am vazut ca se restarteaza aleatoriu. Din pacate a trebuit sa merg in Franta la studii si nu am putut sa-l trimit inapoi deoarece aveam nevoie mare de el. Ca sa le arat ca defectul (restartarea) se produce din cauze hardware am instalat 2 sisteme de operare diferite. Cand am venit in Romania l-am trimis in service si mi l-au trimis dupa o saptamana cu acelasi defect spunand ca nu au observat nimic la el. Am facut filme, l-am testat chiar eu si l-am trimis a doua oara. Mi-au schimbat placa de baza, bateria, tastatura, cooler-ul dar din nefericire se restarteaza in continuare. Ei mi-au zis ca au observat defectul dar dupa o convorbire telefonica cu unul din cei care s-au ocupat de laptop mi-am dat seama ca m-au mintit.
Am vobit din nou cu ei si l-am trimis pentru a TREIA oara! De felul meu sunt rabdator! Dar vreau sa va intreb:
De cate ori poti trimite un laptop in service si el sa vina cu acelasi defect? Am inteles de la cineva ca daca trimiti de 3 ori si are acelasi defect trebuie sa-ti inlocuiasca tot produsul! E adevarat?
Am sa sun la protectia consumatorului din Bucuresti dar vroiam, inainte sa mi-l trimita a treia oara acasa, sa-mi dati un sfat!
Multumesc!
Din pacate nu. Il pot "repara" la nesfarsit. Nu mai exista acea prevedere care v-ar fi permis sa cereti inlocuirea dupa 3 trimiteri la garantie (am cautat-o si eu de curand si n-am gasit. Se pare ca ar fi existat la un moment dat). Acum singura lor obligatie este sa nu-l tina mai mult de 15 zile si sa-l repare (art. 11 din lg. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora).
Legea spune ca tu ca si cumparator ai dreptul sa soliciti in primul rand repararea produsului sau (in subsidiar) inlocuirea cu exceptia situatiei in care aceasta este imposibila sau disproportionata.. Este considerata disproportionata daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie.
Nu exista asadar obligatii clare si ferme in lege. Fiecare apreciaza...subiectiv.
Aveti dreptul sa solicitati rezolutiunea contractului(sau reducerea corespunzatoare a pretului) in 3 situatii: daca nici nu-l repara, nici nu-l inlocuiesc, daca s-a depasit termenul de 15 zile (termenul cat pot tine produsul in garantie), daca masura reparatorie luata cauzeaza incoveniente majore pentru dvs.
Nu puteti solicita rezolutiunea contractului daca lipsa de conformitate a produsului este minora.
In concluzie....nu fac decat sa va amane pana expira termenul de garantie.
Parerea mea strict personala este ca nu veti rezolva nimic la protectia consumatorului. Daca ei sustin ca au facut "ceva" si l-au reparat insa s-a defectat ulterior....nu puteti decat sa-l trimiteti iar si iar la reparat. Poate doar sa-i speriati...
Sper sa ma insel eu. Poate va mai ajuta un coleg.
Legislaţia nouă privind protecţia consumatorilor este mult mai ambiguă.Incercaţi să vă adresaţi fostului OPC cu toate documentele inclusiv fişa de service.
Buna ziua,
Din pacate aceeasi problema o am si eu cu laptop.De cateva zile l-am trimis a treia oara in service si inca nu stiu ce raspuns imi vor da. Ideea ar fi ca intre timp m-am angajat chiar la una dintre filialele firmei de unde am luat latopul cu aprox 2 ani in urma si am observat ca daca se face scandal la magazin si daca se ameninta cu OPC-ul (din acelasi motiv ca si al meu) chiar functioneaza, in sensul ca se recurge la inlocuirea cu acelasi produs sau cu unul care sa aiba acelasi pret, in caz de indisponibilitate pe stoc.
Eu, personal, ma gandesc sa astept sa vad ce raspuns primesc de la cei din service si, apoi sa incerc faza cu amenintarile....poate,poate functioneaza si in cazul meu....
Ce haios:) V-ati angajat la cei de la care ati cumparat laptopul? Lupul la oi:))
In alta ordine de idei, nu cred ca functioneaza doar amenintarea cu OPC-ul. Am avut un caz de curand (un telefon mobil) si nu s-au lasat impresionati. Probabil s-ar "sensibiliza" usor daca chiar ati face acea sesizare, nu doar ati ameninta cu ea.
Doamna Lili, multumesc pentru raspuns!
Am sunat azi la firma de service si mi-au zis ca au schimbat placa de baza, cu toate ca acelasi lucru l-au facut si a doua oara.
In fine, la cum merg lucrurile in Romania mai bine ma las pagubas si in continuare am sa sfatuiesc pe toti sa nu cumpere marca aceea de laptop si nici daca firma la care l-am trimis este raspunzatoare pentru service.