avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 433 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Examen promovare
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Examen promovare

Buna ziua! Sunt un fp cu gradul profesional de inspector principal care indeplineste toate conditiile legii 188/1999. Din luna decembrie 2017 sunt in concediu prenatal, iar in luna februarie am nascut . Examenul de promovare se sustine in perioada de post natal. Sunt admisa pt a participa la concurs, dar in cazul in care promovez "cica" nu m-i se poate data decizia de promovare. Este legala situatia??? Pot sustine examenul de promovare daca sunt in concediu medical???Multumesc!
Cel mai recent răspuns: DIANA POPESCU , Avocat 10:55, 15 Februarie 2018
Potrivit art. 94 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 raportul de serviciu se suspendă de drept atunci când funcţionarul public se află in concediu de maternitate, în condiţiile legii.
Totusi, excluderea de la posibilitatea de a sustine examenul de promovare din cauza luarii concediului de maternitate ar fi de natura sa creeze un tratament nefavorabil, aspect care nu poate fi admis.
Sub acest aspect, prevederile Directivei 2006/54 prevad faptul ca o femeie aflata in concediu de maternitate are dreptul, la incheierea acestui concediu, sa isi regaseasca locul de munca, dar si sa beneficieze de orice imbunatatire a conditiilor de munca la care ar fi avut dreptul in timpul absentei sale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Promovare functionar public in timpul de maternitate . ramona_moraru ramona_moraru Buna ziua, va rog sa ma ajutati si pe mine intr-o problema juridica. Sunt insarcinata si am calitatea de functionar public. Va rog sa imi spuneti daca in ... (vezi toată discuția)