Buna seara,
Lucrez de un an la o agentie de turism. Am fost angajata ca tanar absolvent, drept pentru care societatea a primit acea indemnizatie din partea statului. Acum 2 saptamani am fost anuntata ca trebuie sa imi dau demisia deoarece firma se inchde (si sa nu fie obligata sa plateasca statului contravaloarea ajutorului pe care l-a primit pentru angajarea unui proaspat absolvent). Am refuzat sa fac acest lucru deoarece nu as mai beneficia de somaj. Astazi cand am fost sa discut cu directorul mi s-a spus ca daca refuz sa semnez demisia nu voi mai primi salariul pe lunile anterioare (precizez ca trebuie sa mai primesc salariul pe lunile august, septembrie si jumatate de octombrie), deoarece firma va intra in faliment si ne va trece pe listele creditorilor. Este normal acest lucru? cum pot face sa imi primesc salariul pe lunile in care am lucrat efectiv zi de zi?
o alta intrebare face referire la dreptul de a primi somaj daca sunt in paralel studenta la master? (lucrez de un an de zile).
Va multumesc si astept cat se poate de repede raspuns.
Nu cedati si nu va dati demisia.Nu are dreptul sa nu va plateasca salariul si sa va conditioneze de demisie .Sfatul este sa mergeti la discutii insotita , macar sa aveti martori.
mai mult, aveti dreptul si la un salariu compensator.Daca se mentine starea de lucruri faceti si o sesizare la ITM.
Pentru salariu restant inregistrati si o cerere oficiala la firma , specificand ca , daca nu-si onoreaza obligatia veti actiona in instanta.
Nu are legatura masterul cu ajutorul de somaj, doar nu e loc de munca, nu?
Angajatorul are obligatia sa va plateasca drepturile salariale la zi.
In situatia in care firma intra in procedura falimentului salariatii au calitatea de creditori privilegiati. Deci , inscrierea in masa credala are loc si va veti recupera drepturile salariale. Iar in acest caz veti beneficia de somaj.
Asa ca...nu va dati demisia. Si puteti sesiza ITM este comportamentul angajatorului.