Buna seara,
Lucrez de un an la o agentie de turism. Am fost angajata ca tanar absolvent, drept pentru care societatea a primit acea indemnizatie din partea statului. Acum 2 saptamani am fost anuntata ca trebuie sa imi dau demisia deoarece firma se inchde (si sa nu fie obligata sa plateasca statului contravaloarea ajutorului pe care l-a primit pentru angajarea unui proaspat absolvent). Am refuzat sa fac acest lucru deoarece nu as mai beneficia de somaj. Astazi cand am fost sa discut cu directorul mi s-a spus ca daca refuz sa semnez demisia nu voi mai primi salariul pe lunile anterioare (precizez ca trebuie sa mai primesc salariul pe lunile august, septembrie si jumatate de octombrie), deoarece firma va intra in faliment si ne va trece pe listele creditorilor. Este normal acest lucru? cum pot face sa imi primesc salariul pe lunile in care am lucrat efectiv zi de zi?
o alta intrebare face referire la dreptul de a primi somaj daca sunt in paralel studenta la master? (lucrez de un an de zile).
Va multumesc si astept cat se poate de repede raspuns.
Nu pot beneficia de indemnizatie de somaj daca urmeaza o forma de invatamant doar somerii absolventi. Interdictia nu se aplica celor care beneficiaza de indemnizatie de somaj, fiind proveniti din munca.
Buna ziua,
Am nevoie de un raspuns cat se poate de repede. Am avut o intalnire de gradul 3 cu angajatorul. Mi-a spus ca in cazul in care nu ne semnam demisia va declara falimentul firmei, caz in care nu ne poate incheia contractul de munca decat la incheierea procesului ce poate dura chiar si ani (si nu ne putem face dosarul pentru somaj). Plus ca nu ne va da nici salariile restante (cca 1900 RON) si nici daca ne trecem pe masa creditorilor nu avem snse sa ni le recuperam :((#-o#-o#-o. Cum sa reactionez?
Va multumesc
1. Angajatorul vrea sa va forteze mana sa demisionati. Nu e asa cum spune el.
2. Intr-adevar, declararea falimentului cere o perioada mai lunga dar asta nu are legatura cu incetarea CIM ale salariatilor.