Bună ziua, aș dorii să știu în baza cărei legi un șofer de autobuz trebuie să suporte costurile unui accident făcut din vina lui?. Nu este normal ca firma de transport persoane să aibe o asigurare cassco? și implicit dacă se produce un accident din vina soferului de autobuz pagubele să fie acoperite de asigurare?. Nu mă refer accident produc când soferul de autobuz se află sub influența unor substanțe interzise pin lege sau când nu și-a respectat timpii de conducere. Știu că în ocodent există cassco prin care soferul de autobuz nu trebuie să plătească din banii personali pagubele produse.
In baza codului civil, raspunderea civila delictuala, potrivit careia cel care cauzeaza un prejudiciu, din culpa sa, e obligat sa il repare. desigur, e bine sa vedeti ce scrie si in contractul individual de munca, fisa postului etc.
Cat priveste obligatia unui angajator sa incheie asigurari Casco la autobuze, e bine sa stiti ca nu exista o astfel de obligatie, el este obligat sa aiba licentele de transport, inspectia tehnica la zi, sa plateasca roviniete ( daca e cazul) si, la capitolul asigurari, sa incheie asigurarea de raspundere civila auto obligatorie, inclusiv Cartea verde pentru cursele externe. Aceasta din urma asigurare acopera prejudiciile tertilor, celor pe care i-ati accidentat dvs. in accident rutier.
E bine știut !!!, în aceste condiții când în cazul un șăfer de autobuz dacă face un accident din vina lui, trebuie să vină cu banii de acasă, e mai bine să faci o altă meserie............sau lucrezi șofer de autobuz în occident unde astfel de mizerii nu se întâmplă.
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Daunele produse de conducatorul auto al unui vehicul apartinand unei societati comerciale se platesc de catre asiguratorul RCA unde a fost incheiata asigurarea.
Asigurarea CASCO este facultativa.
Conducatorul auto poate fi tras la raspundere pentru prejudiciile cauzate unor echipamente/utilaje/vehicule apartinand angajatorului in baza prevederilor contractului individual de munca si codului muncii in cazul in care acesta se face vinovat de producerea prejudiciului, respectiv daunele materiale produse vehiculului.
In mod sigur si in occident angajatii sunt trasi la raspundere de angajatori cand produc daune din vina lor.
Art. 254-Codul muncii
(1) Salariaţii răspund patrimonial, în temeiul normelor şi principiilor răspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina şi în legătură cu munca lor.
(2) Salariaţii nu răspund de pagubele provocate de forţa majoră sau de alte cauze neprevăzute care nu puteau fi înlăturate şi nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului.
(3) În situaţia în care angajatorul constată că salariatul său a provocat o pagubă din vina şi în legătură cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o notă de constatare şi evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul părţilor, într-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicării.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul părţilor, conform alin. (3) , nu poate fi mai mare decât echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie.
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Februarie 2018 cyan, moderator
Vă spun din sursă sigură, în occident dacă șoferul loveste autobuzul/marfa............din vina lui nu scoate banii din buzunarul personal/salar............etc. Maxim pierde bonusul care îi este oferit dacă nu are accident, aceste informații le am de la prietenii care lucrează în ocident de cel puțin 5 ani și au făcut accidente din vina lor și NU AU ADUS BANI DE ACASĂ sau să fie dați afară de la muncă, nu-i stres voi merge și eu în occident deja trebuie să dau probă de lucru la câteva firme. Am discutat cu aceste firme prin telefon și la problema acesta adresată pe acest forum mi-au zis că acoperă asigurarea, am discutat și cu un sindicat din acestă țară din ocident și răspunsul a fost identic. Numai aici în România șoferul vine cu bani de acasă, eu cred că șoferii profesioniști din România sunt de vină pentru că acceptă să lucreze în astfel de condiții. Oricum e criză de șoferii profesioniști, iar din luna August 2017 examenul la traseu pt obținerea carnetului de șofer e foarte grea, trebuie să stăpânești bine autobuzul, se conduce minim 45 de minute(eu am condus 60 de minute prin oraș) prin oraș și se face probă de poligon foarte serioasă, eu am avut de garat cu spatele între două tiruri, și parcare laterală, pentru a fi admis la traseu și a trebuit să stăpânesc bine autobuzul- totul a fost înregistrat video și audio.
Nu au platit pentru ca in mod sigur angajatorii de acolo au asigurari care acopera si daunele produse de angajati, adica au un fel de CASCO.
Si in RO daca angajatorii au CASCO nu pun angajatii sa plateasca.
Accident de masina
wabar
Buna seara
Va rog sa-mi spuneti: daca in urma accidentului s-a constat (nu am avut posibilitatea sa contest PV), ca eu sunt vinovatul, in baza asigurari ... (vezi toată discuția)
Drepturile angajatului
ionnic
firma din Olanda poate obliga soferul sa plateasca reparatiile unei remorci,,daca aceasta are asigurare?Sotul meu lucreaza la o firma cu sediul in olanda,cu ... (vezi toată discuția)