Buna ziua,
Locuiesc intr-un apartament inchiriat intr-un bloc de locuinte pe baza unui contract (subevaluat) de chirie incheiat cu proprietarul apartamentului, persoana fizica, care nu imi este ruda.
Doresc sa deschid PFA si as dori sa declar sediul social in acest apartament.
Sunt programator si voi desfasura activitatea in acest apartament.
Doresc sa evit la maxim disconfortul pentru proprietar la care nu ii convine sa faca drumuri pe la diferite institutii in favoarea mea. Daca se poate as dori sa nu il implic absolut deloc.
Intrebarile mele sunt:
1. De ce acte si semnaturi am nevoie de la proprietarul apartamentului inchiriat pentru a deschide PFA in acest apartament.
2. Proprietarul va fi afectat de stabilirea sediului social al PFA-ului in apartamentul sau? Ma refer la taxe, impozite marite/modificate, necesitatea de a obtine el avize PSI, sanitar-veterinare, etc.
3. a. Daca declar si punctul de lucru in apartament ce implicatii concrete are acest lucru d.p.d.v. a taxelor, impozitelor, avizelor necesare.
3.b.Daca nu declar si punct de lucru in acest apartament (nu declar niciun punct de lucru), in conditiile in care am mai multi clienti diferiti, ce probleme pot sa am la un eventual control al fiscului?
Pentru deschidere PFA in imobil de locuit in comun este necesar sa obtineti acordul vecinilor care au un peret comun cu apartamnetul unde intentionati deschiderea PFA,acordul ,semnatura presedintelui si stampila asociatiei de proprietari,avizul comitetului exectiv al asociatiei de proprietari
Daca se schimba destinatia apartamentului urmeza sa incheiati conventie cu asociatia de proprietari in conformitate cu disp HG nr 1588/2007