Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →
Putem discuta despre locuinta de serviciu doar in conditiile legii locuintei 114/1996 or in normele metodologice de aplicare ale acestei legi se mentioneaza ca "Locuintele de serviciu fac parte din patrimoniul agentilor economici si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca".
Multumesc pt raspuns.
Daca asociatul nu vrea sa inchirieze imobilul contra cost societatii la care este asociat, dar il declara punct de lucru, pot fi deductibile cheltuielile cu acel imobil, intretinere, lumina, telefon si alte cheltuieli de reparatii, intretinere?
De mentionat ca sediul firmei este tot intr-un imobil al asociatului, pe baza unui contract de comodat.
Exista vreo limita?
Astfel, doar daca imobilul face parte din activele societatii se poate pune la dispozitia unui salariat care are domiciliul in alta localitate decat cea in care se afla sediul societatii ca locuinta de serviciu, iar cheltuielile de functionare si intretinere sunt deductibile.
De remarcat ca deductibilitatea cheltuielilor in conditiile de mai sus este oricum limitata la suprafata construita prevazuta de legea 114 care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%.
Daca insa asociatul inchiriaza (recomandabil) sau pune la dispozitia societatii imobilul pentru a isi desfasura activitatea fie ca sediu social fie ca punct de lucru declarat la Registrul Comertului se poate lua in discutie deductibilitatea cheltuielilor cu intretinerea si functionarea imobilului.
~ final discuție ~