Buna ziua. Acum aproximativ un an jumatate am achizitionat un laptop (destul de scump). In primele 2-3 luni am fost nevoit sa il duc la garantie datorita faptului ca se incingea. L-am primit inapoi cu statutul de "reparat".
Peste 1-2 luni aceeasi problema a reaparut asa ca l-am dus din nou la garantie. De aceasta data laptopul a stat in garantie mai mult de 15 zile calendaristice dar a fost returnat ca "reparat". Am fost informat ca a fost schimbata placa de baza si acesta a fost motivul duratei mai mari de asteptare.
Acum 7-8 luni am sesizat ca laptopul se incinge din nou si in plus scoate niste zgomote ciudate. Nu am putut sa il duc la garantie datorita faptului ca am fost plecat in voiaj eu lucrand ca navigator pe o nava.
In momentul de fata sunt in tara si sunt pe cale de a duce acelasi laptop la garantie pentru aceeasi problema.
Nelamuririle mele sunt urmatoarele: Pot sa fac ceva in legatura cu acest "reparat" care nu tine mai mult de cateva luni si este superficial?
Timpul in care produsul a fost la service se aduna la timpul total de garantie?
Exista ceva ce pot face pentru ca am impresia ca urmeaza sa raman cu un produs defectuos pentru ca ei nu vor sa admita ca nu au ce sa ii faca acestui laptop.
Laptopul este o mașină electrică, se încinge. Majoritatea procesoarelor merg bine între 60 și 75 grade. Căldura suplimentară provine de la praful care se acumulează. Orice laptop se trimite la curățat anual. Dacă mașina merge în parametri service-ul nu are ce să-i facâ. Timpul de servisare în garanție prelungește durata acesteia. Cumpărați-vă un cooler. Când spuneți destul de scump vă referiți desigur la peste 1000 eur. Nu vă puteți aștepta să vizionați streaming HD cu o mașinărie ieftină
Ma refer la un laptop 2000eur+ făcut special pt gaming. Am putina experienta cu piesele hardware din laptopuri și pc-uri cât sa îmi dau seama ca sunt de proasta calitate dar nu cat sa diagnostichez eu problema. Și vorbeam de 100+ grade celsius când l-am dus a doua oara. Acum are aceleași simptome dar se întâmplă la 80+ și mai scoate și zgomote
Dacă durata de reparație s-a prelungit nejustificat, notificați producătorul (sau reprezentantul lui autorizat în România). În funcție de cât de mult vă va conveni răspunsul, îl veți putea accepta sau veți face plângere la ANPC. Din ce știu, laptopurile nu se asamblează aici, se importă. Succes
Este vre-o lege/regula care spune de câte ori poate fi un produs reparat fără succes? Cate zile poate sta în service în total (nu ma refer la faptul ca au depășit 15 zile dar la faptul ca au avut laptopul aproximativ 40 de zile in total). Am vorbit cu cei de la Asus și am primit un email care spune ca atâta timp cât este în garanție cei de la service îl vor repara și ca nu contează de câte ori îl duc. Cum poate fi legal așa ceva dacă era reparat nu îl mai duceam înapoi. Am crezut ca cei de la Asus vor fi de ajutor dar se pare ca nu ii interesează.