sunt un proaspat jurist al unei firme ce se ocupa cu finisaje in constructii, dar pe langa acest obiect de activitate mai are si "vanzarea cu amanuntul".
astfel, firma a inchiriat un spatiu si l-a transformat intr-un magazin de vanzare a obiectelor electrice , corpuri de iluminat, etc...
acum vine problema mea: seful meu a venit azi la mine si mi-a spus "faci un contract de vanzare cumparare prin care firma noastra vinde punctul nostru de lucru ( se referea la magazinul de electrice) firmei X.
m-am resemnat , incepusem sa lucrez la clauzele contractului si nu am mers prea departe pentru ca la chiar "obiectul contractului" m-am impotmolit.
si va intreb:
1. poate fi numit magazinul de electrice punct de lucru?
2.daca da,desi nu cred, pot eu satrec la obiectul contractului vanzarea unui punct de lucru?
3.spatiul e inchiriat, marfa e a noastra, deci ce tip de contract inchei cu firma care vrea sa cumpere magazinul.?
4. eu cred ca solutia este urmatoarea: reziliez contractul de inchiriere al spatiului si vand marfa (!) firmei cumparatoare, care la randul ei, inchiriaza spatiul la care am renuntat eu, nu?
in asteptare de raspunsuri, multumesc!
scuze daca mintea mea de jurist trebuia sa raspunda singura la intrebarile acestea, dar sunt si eu la inceput
Pentru spatiu va recomand un contract de subinchiriere, daca se poate, iar pentru bunurile din magazin: mese, rafturi, marfa etc un contract de vanzare-cumparare