Cum fac inregistrarea in REF a cheltuielii cu achizitionarea unui obiect de inventar, daca sunt PFA cu activitate indetendenta, medic, neplatitor de tva, cu determinarea impozitului pe venit in sistem real si in RJIP am inregistrat cheltuieli conform chitantei si facturii la valoarea totala a acesteia, cu TVA.
Aveti in vedere mai intai ca in rjip se trec valori doar pe baza documentului de plata respetiv incasare, nu si a facturii.
In registru de evidenta fiscala veti descrie mai detaliat cum ati ajuns la acele valori pe care apoi le veti trece in declaratia 200.
Inregistrarea venitului brut anual o veti face pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.
Cheltuielile deductibile anual o s-o faceti dupa caz, in functie de natura acestora, pe fiecare sursa din fiecare categorie de venit. Veti trece deci toata valoarea la cheltuielile deductibile total si la cele deductibile limitat doar cat reprezinta acesta parte de cheltuiala deductibila.
Deci in ref veti avea de inregistrat in exemplul dumneavoastra categoria de cheltuieli cele cu achizitia obiectelor de inventar. Daca ati avut in tot anul 2017 o singura achizitie cu o singura chitanta, treceti doar acea valoare din chitanta si care se regaseste si in rjip. aca cuva atimai achizitionat la alta data in acel an alt obiect de inventar cu alta chitanta, in ref veti trece totalul celor doua corespunzatoare acestei categorii de cheltuieli.
Mai puteti avea o alte categorii de cheltuieli: cele cu chiria spatiului,cheltuieli cu utilitaile spatiului inchiriat si unde va desfasurati activitatea, cheltuieli cu materialele consumabile. Deci la fiecare veti trece totalul realizat pe tot anul 2017. Apoi la finalul tuturor cheltuielilor trageti linie si faceti totalul pe care il veti trece in declaratia 200.
Va recomand ca toate aceste redactari sale faceti separat e o foaie si numai dupa ce veti fi sigur de corectitudinea calculelor sa treceti in registru pentru a nu fi nevoit sa interveniti ulterior cu corecturi.