avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 990 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Timp de lucru
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Timp de lucru

Va rog sa-mi spuneti cum as putea lucra mai multe ore pe zi, decat cele 8 din Codul Muncii, la acelasi angajator, fara sa-l oblig pe acesta sa plateasca pe ora mai mult decat plateste pentru cele 160 de ore lunare?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:15, 25 Octombrie 2009
Ati putea opta pentru contracte de munca cu timp partial pentru functii diferite indeplinite la acelasi angajator.
Sa ma explic mai bine! Lucrez ca instructor auto la o scoala de soferi si a aparut pe 12 octombrie 2009 in M.Of. noi conditii de lucru pentru instructori, in care se spune ca nu este voie de lucrat decat conform Codului Muncii, de aceea nu as putea avea alta functie! Totusi, de ce altii pot avea 2, 3 serviciii, care, evident, depasesc cele 8 ore zilnice si noi nu?
1. Codul muncii nu spune ca un salariat nu poate lucra mai mult de 8 ore pe zi sau ca nu poate avea mai multe contracte individuale de munca (CIM).
2. Bineinteles ca pentru orele suplimentare se acorda liber sau se plateste cu un spor la salariu iar al doilea CIM trebuie sa fie pe alta functie.
Va face un act aditional pentru acordare de bonusuri,stabiliti cat aveti pe ora si in functie de cate ore lucrati peste norma de lucru,sunteti platit.
mateiasi a scris:

Va rog sa-mi spuneti cum as putea lucra mai multe ore pe zi, decat cele 8 din Codul Muncii, la acelasi angajator, fara sa-l oblig pe acesta sa plateasca pe ora mai mult decat plateste pentru cele 160 de ore lunare?

Cam greu de facut asa ceva ... sa lucrati mai mult fara sa fiti platit.
Obiectul unui c.i.m. il constituie prestarea muncii si plata salariului , astfel incat orice act juridic incheiat cu angajatorul dvs in acest sens impune si plata unei anumite sume de bani.