avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 854 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Remunerarea orelor lucrate peste program
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Remunerarea orelor lucrate peste program

BUNA ZIUA!
Sunt subofiter in cadrul ISU si vreau sa depun un raport pentru orele lucrate peste program!
Dupa cum stiti noi cei de la operativ lucram din 2015 la program de 24/48!
As vrea si parerea unui avocat inainte de a depune acest raport!
Multumesc!

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
Detaşamentul de Pompieri
Grad nume prenume
Funcţia
APROB
INSPECTOR ŞEF
RAPORT nr.
din data

Nr.
crt. CUPRINS PROPUNERE


Am onoarea să raportez:
¬¬

Subsemnatul............................................................................... cu domiciliul în ..............................................................................................................................., având CNP .......................................,angajat al INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ funcţia .......................................................,
În temeiul art. 18 alin. (1) din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, art. 12 alin. (5) din O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, art. 8 alin. (5) din O.U.G. nr. 57/2015 privind salarizarea personalul plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, toate raportate la art. 13 alin. (5) din O.U.G. nr. 103/2013, art. 21 alin. (2)-(3) din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu referire la art. 111-124 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii,
Formulez următoarea
Cerere de plată

a drepturilor izvorâte din raporturile de muncă cu instituţia dvs. bugetară, reprezentând:
a) Drepturi salariale cuvenite activităţii desfăşurate în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în zilele în care, potrivit reglementărilor succesive, nu s-a lucrat, necompensată cu zile libere plătite - aferente perioadei ianuarie 2015 – decembrie 2017;
b) Drepturi salariale cuvenite pentru munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru, necompensată cu zile libere, plătite - aferente perioadei ianuarie 2015 – decembrie 2017;

În situaţia în care veţi socoti că aceste pretenţii de natură salarială nu au fundament legal, vă solicit, în subsidiar, să efectuaţi plata despăgubirilor corespunzătoare valoric prejudiciului cauzat prin prestare de activitate în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în zilele în care, potrivit legii, nu s-a lucrat, precum şi pentru munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru, activitate necompensată cu ore/zile libere plătite, fapt care a suprimat drepturi legal recunoscute, precum cel la repaus, la refacerea capacităţii de muncă, precum şi cel al inerentei prejudicieri a dreptului la viaţă privată, recunoscut de art. 71 Cod civil.

Considerente

Subsemnatul deţin funcţia de .............................................................................. în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă
În perioada ianuarie 2015 – decembrie 2017, am prestat un număr semnificativ de ore de muncă suplimentară, atât peste durata normala a timpului de lucru, cât şi în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale, precum şi în zilele în care, potrivit unor acte normative survenite intempestiv, nu s-a lucrat. Activitatea prestată în aceste condiţii nu a fost compensată cu timp liber corespunzător, astfel cum obligă art. 18 alin. (1) din Legea nr. 284/2010, raportat la art. 122 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, precum şi actele normative succesive edictate în materia salarizării personalului plătit din fonduri publice (OUG nr. 83/2014, OUG nr. 57/2015, 9/2017, Legea nr. OUG nr. 153/2017).
În aceste condiţii, devin incidente prevederile art. 18 alin. (1) din Legea nr. 284/2010, art. 12 alin. (5) din O.U.G. nr. 83/2014, art. 8 alin. (5) din O.U.G. nr. 57/2015, art. 1 alin. (5) din O.U.G. nr. 9/2017, toate rap. la art. 13 alin. (5) din O.U.G. nr. 103/2013, art. 21 alin. (2)-(3) din Legea nr. 153/2017, cu referire la art. 123 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, munca necompensată cu timp liber corespunzător fiind înlocuită cu obligaţia de plată a salariului de bază cuvenit unităţii de timp lucrate la care se adaugă un spor 75%, respectiv de cel puţin 75% pentru munca suplimentară efectuată peste durata timpului normal de lucru.
Munca prestată atât suplimentar, peste durata normală a timpului de lucru, precum şi cea în cadrul programului de lucru, însă în zilele de repaus săptămânal, în zilele de sărbătoare, precum şi în celelalte zile în care, în conformitatea cu reglementările legale nu s-a lucrat, a dat naştere unui prejuciu derivat din încălcarea şi privarea de drepturi elementare, precum cel la viaţă privată – recunoscut de art. 71 Cod civil, dreptul la repaus şi dreptul la refacerea capacităţii de muncă.
Reparaţia acestui prejudiciu, chiar în absenţa drepturilor de natură salarială clamate, se cere a fi reparat prin plata unor despăgubiri echivalente remuneraţiei de bază la care se adaugă sporul de 75%, legea prezumând prejudiciul sever tocmai prin faptul acordării unui spor consistent, calculat asupra salariului de bază.
Pentru aceste raţiuni, vă solicităm ca în ipoteza în care, în urma interpretării proprii date textelor legale incidente în speţă, veţi ajunge la concluzia netemeiniciei pretenţiilor, să acordaţi despăgubiri pentru prejudiciul încercat, până la concurenţa unui spor de 75% aplicat asupra salariului de bază cuvenit pentru munca suplimentară, ori pentru cea prestată în condiţiile prevăzute la art. 13 alin. (5) din OUG nr. 103/2013.

Faţă de cele raportate, rog dispuneţi.


DE ACORD
ROG APROBAŢI

ŞEF NEMIJLOCIT

Cdt. Detaşament
Data Semnătura
Ultima modificare: Joi, 22 Martie 2018
cosmin butucaru, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:45, 22 Martie 2018
la prima vedere este bine formulata cererea dvs ...insa pentru ianuarie 2015 si februarie 2015 , in caz de refuz dreptul la actiune in instanta este prescris.
Ultima modificare: Joi, 22 Martie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic


Cornel Vasile a scris:

la prima vedere este bine formulata cererea dvs ...insa pentru ianuarie 2015 si februarie 2015 , in caz de refuz dreptul la actiune in instanta este prescris.

da stiu,ce e peste 3 ani se prescrie...pe mine ma intereseaza mai mult daca e bun acest raport!
V-am mentionat anterior ca este bun ... cam greu de precizat cat mai exact in cateva clipe cat se citeste mesajul.
Ultima modificare: Joi, 22 Martie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata orelor suplimentare in sectorul bugetar animarsrl animarsrl Potrivit art.21 din Legea- cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, (1) Munca suplimentară prestată peste programul ... (vezi toată discuția)
Cadru legal salarizare asistenti sociali juridic dana juridic dana Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, prevede in ANEXA III -Art.2 alin (1): [quot][b]Munca prestata de ... (vezi toată discuția)
Orele suplimentare platite in sectorul bugetar spider1413 spider1413 Potrivit art. 9 din OUG 57/2015 [i]\"În anul 2016, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul ... (vezi toată discuția)