Am o intrebare legata de un alt conflict cu angajatorul meu. Am incetat activitatea de 2 ani la aceasta firma acum 2 luni. In acesti 2 ani nu am afectuat decat 6 zile de concediu din cele 42 zile lucratoare stipulate de CIM. Am cerut in repetate randuri plata salariului pe ultima luna precum si plata zilelor de concediu neefectuat dar fara niciun folos. Vreau sa depun plangere la ITM dar ma gandesc ca firma va sustine ca eu mi-am efectuat tot concediul. Ca si sustinatori, am cativa colegi care pot sa declare ca nu am efectuat concediu.
Ce dovezi poate duce firma pt a ma contracara? Declaratiile colegilor precum si 2 cereri prin care am solicitat cele cateva zile de concediu de-a lungul timpului, ma pot ajuta?
Firma ar trebui sa demonstreze prin cererile de concediu semnate de catre dvs, dar se pare ca acestea nu exista, sau sa dovedeasca cu statele de plata din perioada lucrata la firma lor ( in statele de plata sunt evidentiate zilele lucrate, zilele de co, zilele de cm).
Ar fi greu ca firma sa demonstreze asta dat fiind ca salariile au fost date la negru (fie partial fie in intregime). Ce se intampla daca sunt trecute zile de CO sau CM in stetele de plata desi nu au fost efectuate?
1. Daca ati avut un contract individual de munca trebuie sa existe si state de plata lunare in care zilele de CO sunt evidentiate separat si ca timp si ca bani.
2. Chiar daca o parte din bani vi s-au dat "la negru" tot trebuie sa existe state de plata.
3. Faceti o sesizare la ITM sa verifice respectarea contractului individual de munca.
Efectuarea concediului de odihna se face in urma aprobarii cererii de concediu pe care angajatul o face. Chiar daca exista o planificare a concediilor, in momentul in care un salariat vrea sa-si ia concediu face o cerere. Daca angajatorul nu are cereri scrise si semnate de Dvoastra nu are nici o dovada ca v-ati efectuat concediul.
Asa cum v-a sfatuit si Dnul Tudor Valeriu, faceti o sesizare la ITM si mentionati ca nu vi s-a platit concediul de odihna neefectuat la plecarea din societate.
Gresita ipoteza. Un CO se poate efectua in urma unei cereri scrise, doar daca este si angajatorul de acord. Legislatia muncii prevede faptul ca angajatorul sa efectueze pana la finele anului curent o programare a CO pentru anul urmator. El poate decide sa respecte respectiva programare! Numai in cazul in care este angajatorul intelegator poate ajunge la un acord comun asupra datei la care isi va efectua salariatul concediul de odihna.
In cazul unui proces in tribunal, cel care trebuie sa faca dovada faptului ca ati fost in CO este angajatorul, ci nu dumneavoastra.